O nouă utilizare pentru certificatul de situație de urgență
Publicat la 20.05.2020 in Aspecte legale afaceri
2028 0 comentarii
Certificatul de situație de urgență capătă o nouă utilizare odată cu publicarea OUG 69/2020, prin care s-a introdus posibilitatea reducerii impozitului pe clădiri. În anumite cazuri, certificatul va fi necesar pentru solicitarea reducerii.
Scriam mai demult la ce se folosește certificatul pentru situații de urgență, găsind 5 posibile utilizări ale acestuia (detalii aici).
O nouă utilizare pentru Certificatul de situație de urgență
Odată cu publicarea OUG 69/2020, Certificatul de situație de urgență capătă o nouă utilizare, acesta fiind necesar, în anumite cazuri, pentru a solicita reducerea de impozit pe clădiri, dacă autoritățile locale oferă o astfel de reducere.
Mai exact, autoritățile locate pot hotărî o reducere a impozitului pe clădiri, pe perioada stării de urgență, iar de această reducere, dacă va fi cazul, proprietarii pot beneficia numai dacă și-au intreprupt activitatea sau dacă dețin cetificatul de situație de urgență (alte condiții sunt necesare, vezi aici detalii complete).
În cazul proprietarilor care dețin clădiri nerezidențiale utilizate pentru activitatea economică proprie, la cerere se depune o copie a certificatului pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
În cazul proprietarilor care dețin clădiri nerezidențiale date în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice la cerere, proprietarii vor anexa declarațiile pe propria răspundere a utilizatorilor cu privire la întreruperea totală a activității economice a acestora și/sau de certificatele pentru situații de urgență emise de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri în cazul utilizatorilor care și-au întrerupt parțial activitatea economică, după caz.
La ce se mai folosește certificatul pentru situație de urgență
Certificatul pentru situație de urgență se mai folosește astfel:
1. Doar cu Certificatul de situație de urgență o firmă poate solicita amânarea la plată pentru serviciile de utilități.
2. Pentru contractele în derulare, altele decât cele de chirie și utilități, deținătorul unui Certificat de situație de urgență poate invoca forța majoră
3. Societățile aflate în dificultate financiară pot solicita suspendarea ratelor, dobânzilor și comisioanelor datorate băncilor, dar numai cu condiția prezentării certificatului pentru situație de urgență
4. Reducerea valorii impozitului specific
5. Justificare în fața partenerilor
Detalii complete aici: La ce se folosește certificatul de situație de urgență
- Pe acelasi subiect
- Certificatul de situație de urgență - a fost inclusă și luna mai drept perioadă pentru care se poate obține certificatul
- A fost modificat ordinul privind acordarea certificatelor de situație de urgență
- Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
- Cum obții Certificatul de situație de urgență (CSU) - un nou tutorial MMEMA
- Cum se verifică dacă un certificat de situație de urgență este valabil