Cum obții Certificatul de situație de urgență (CSU) - un nou tutorial MMEMA
Publicat la 24.04.2020 in Aspecte legale afaceri
2602 0 comentarii
Cum obții Certificatul de situație de urgență - un nou tutorial, în format .pdf, al Ministerului Mediului, Energiei și Mediului de Afaceri, în care se detaliază fiecare etapă care trebuie parcursă pentru obținerea Certificatului de situație de urgență.
1. Accesează în browserul tău de internet csu.prevenire.gov.ro
2. Pentru a putea solicita Certificatul de Situație de Urgență, trebuie să vă creați cont. Datele pot fi introduse de oricine, dar trebuie să fie cele ale reprezentantului legal.
Completează datele. Pentru pasul următor apasă „Creează cont” în josul paginii
3. Odată ce ați intrat în noul cont, putem să începem. Apăsați pe 3 ‚‚Solicită Certificat’’.
4. Introducerea datelor solicitantului
a) Introduceți CUI-ul sau CIF-ul (doar cifrele),
b) Numărul de înregistrare (dacă sunteți înregistrat la ONRC) și codul CAEN principal. Dacă nu îl știți, verificați Certificatul Constatator primit la înființarea firmei.
c) Dacă sunteți un ONG, sunteți eligibil doar dacă desfășurați activități economice și sunteți înregistrat la ANAF în acest sens. În acest caz, bifați DA.
5. Apăsați pe butonul CAUTĂ și noi vom completa automat câteva dintre câmpurile de mai jos.
Dacă întâmpinați un mesaj de eroare, verificați din nou datele introduse: Codul CAEN trebuie să fie cel principial, iar J-ul NU trebuie să conțină ziua sau luna.
Verficați dacă browserul dumneavoastră suportă JavaScript.
6. Continuați cu completarea numelui dumneavoastră în calitate de reprezentant legal, împreună cu adresa de email și telefonul la care vă putem contacta.
Generați declarația acum, sau încărcați-o dacă o aveți deja completată.
Declarația trebuie transmisă sub forma unui fișier PDF de maximum 12MB, semnat cu semnătură electronică extinsă (semnăturile PS7 nu sunt acceptate). Semnătura electronică poate fi pusă oriunde pe documentul PDF. Dacă încărcați un fișier nesemnat electronic sau dacă certificatul digital nu este valid, CSU solicitat se va revoca în mod automat.
7. După încărcare, urmează să completați informații referitoare la firma dumneavoastră. Aceste detalii, deși par multe, ne ajută să realizăm statistici ale impactului asupra mediului economic, în baza cărora vom elabora politici mai eficiente de repornire a economiei. Toate aceste câmpuri sunt obligatorii!
8. În ultima secțiune, INDIFERENT de tipul certificatului solicitat, trebuie să completați veniturile din lunile ianuarie, februarie și martie, așa cum rezultă ele din contabilitate.
Dacă întâmpinați probleme cu codurile CAEN afectate, vă rugăm să detaliați în câmpul ‚‚Motiv solicitare certificat’’ și să ne trimiteți un email cu certificatul constatator care dovedește autorizarea codului CAEN la adresa info.csu@imm.gov.ro
9. Ați completat tot! Acum puteți genera certificatul pe care doriți să-l solicitați.
Nu uitați! Toate câmpurile sunt obligatorii. Aplicația vă va arăta în pagină câmpurile omise. Completați-le și apăsați din nou pe unul dintre butoanele de GENEREAZĂ CERTIFICAT
Felicitări, certificatul a fost emis! El poate fi descărcat din meniul „Certificatele mele” sau căutat în lista de certificate din aplicație.
În condițiile în care acesta apare ca fiind revocat, este posibil să aveți o problemă cu semnătura electronică, caz în care vă rugăm să ne contactați la info.csu@imm.gov.ro
Sursa: MMEMA
- Pe acelasi subiect
- Certificatul de situație de urgență - a fost inclusă și luna mai drept perioadă pentru care se poate obține certificatul
- O nouă utilizare pentru certificatul de situație de urgență
- A fost modificat ordinul privind acordarea certificatelor de situație de urgență
- Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
- Cum se verifică dacă un certificat de situație de urgență este valabil