A fost modificat ordinul privind acordarea certificatelor de situație de urgență
Publicat la 14.05.2020 in Aspecte legale afaceri
1241 0 comentarii
După ce a fost adoptată OUG 67 / 2020 prin care s-a introdus și luna aprilie drept perioada pentru care diminuarea veniturilor asigură obținerea unui Certificat de situație de urgență, MEEMA a emis ordinul 1706/2020 prin care introduce, la nivel de metodologie, luna aprilie
În aceste noi condiții, certificatul Tip 2 (GALBEN) se eliberează în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a veniturilor sau a încasărilor cu minim 25% în luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:
(...)
TIP 2 (GALBEN) - eliberat în forma prezentată în anexa nr. 2*), pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere emise în forma prezentată în anexa nr. 3, din care rezultă înregistrarea unei diminuări a veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020.
În vederea obținerii certificatului de urgență TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:
(...)
b) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerințelor instituite în cuprinsul art. 2 cu referire la închiderea totală sau parțială a activității ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență sau la diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie sau aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020. În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens în anexa nr. 3."
Și în platforma prevenire.gov.ro, dedicată emiterii de Certificate de situație de urgență a fost introdusă luna aprilie ca bază de comparație a veniturilor / încasărilor facă de nivelul veniturilor din Ianuarie și Februarie.
- Pe acelasi subiect
- Certificatul de situație de urgență - a fost inclusă și luna mai drept perioadă pentru care se poate obține certificatul
- O nouă utilizare pentru certificatul de situație de urgență
- Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
- Cum obții Certificatul de situație de urgență (CSU) - un nou tutorial MMEMA
- Cum se verifică dacă un certificat de situație de urgență este valabil