Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
Publicat la 29.04.2020 in Aspecte legale afaceri
1036 0 comentarii
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a decis prelungirea cu trei luni a perioadei până la care beneficiarii programului Start-Up Nation pot depune cererile de plată/rambursare aferente dosarelor de finanțare admise în limita bugetului.
Conform prevederilor Ordinului Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 902/23.04.2020, cererile de plată/rambursare se pot depune până cel târziu la data de 28 septembrie 2020.
MEEMA a adoptat această nouă decizie pentru contracararea efectelor economice ale interdicțiilor impuse prin decretarea prelungirii stării de urgență asupra întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale programului Start-Up Nation.
Continuăm, astfel, adoptarea unor noi măsuri de susținere a economiei și ne orientăm, acum, în mod special pentru a-i proteja pe antreprenorii beneficiari ai programelor derulate de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Dorim să repornim economia treptat şi să ajungem la nivelul pe care l-am avut înainte, iar IMM-urile reprezintă motorul mediului de afaceri, fiind cele care au o contribuție importantă la bunul mers al economiei, a declarat Virgil Popescu.
Deciziile luate pentru limitarea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 pot avea ca efect neimplementarea planurilor de afaceri și blocarea activității întreprinderilor finanțate prin nerealizarea integrală a achiziției elementelor de cost aprobate prin acordul de finanțare. Tot ca urmare a acestor decizii, termenul de efectuare a cheltuielilor și de depunere a cererii de eliberare a ajutorului de minimis era insuficient pentru relansarea economiei românești.
Conform art. 6.8 alin (5) din Schema de ajutor de minimis din cadrul Programului Start–Up Nation, ediția 2018, “În maxim 1 an de la intrarea în vigoare a acordului de finanțare, dar nu mai târziu de 28 iunie al anului următor semnării acordului de finanțare pentru dosarele admise în buget și 15 noiembrie al anului următor semnării acordului de finanțare pentru dosarele admise în afara bugetului și care intră la finanțare în urma eliberării de buget, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentația aferentă cererii de plată/rambursare la sediul AIMMAIPE”.
Astfel, prin Ordinul nr. 902, termenul a fost prelungit de la data de 28 iunie 2020 până la 28 septembrie 2020, cu menținerea condiției de maxim 1 an de la intrarea în vigoare a acordului de finanțare. ATENTIE: perioada stării de urgență NU se ia în calculul termenului de 1 an!
Sursa: MEEMA
- Pe acelasi subiect
- Certificatul de situație de urgență - a fost inclusă și luna mai drept perioadă pentru care se poate obține certificatul
- O nouă utilizare pentru certificatul de situație de urgență
- A fost modificat ordinul privind acordarea certificatelor de situație de urgență
- Cum obții Certificatul de situație de urgență (CSU) - un nou tutorial MMEMA
- Cum se verifică dacă un certificat de situație de urgență este valabil