Cum soliciți Certificatul pentru Situație de Urgență dacă nu ai semnătură electronică
Publicat la 06.04.2020 in Aspecte legale afaceri
5603 0 comentarii
Obținerea unui Certificat pentru Situație de Urgență presupune transmiterea unei cereri prin intermediul platformei prevenire.gov.ro, însoțită de o declarație pe propria răspundere care trebuie semnată electronic.
Mai exact, după ce se completează toate datele din formular (vezi și Cum se obține Certificatul de Situație de Urgență), se atașează și fișierul cu Declarația pe propria răspundere care trebuie semnat electronic cu certificat digital calificat (semnătură electronică).
Semnarea electronică a declarației pe propria răspundere este condiție obligatorie pentru obținerea Certificatului pentru Situație de Urgență.
Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf (max 12MB) semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.
Declarația pe propria răspundere se semnează de către reprezentantul legal al entității pentru care se transmite cererea și reprezintă documentul prin care solicitantul își asumă că toate informațiile furnizate în vederea obținerii certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare.
Această declarație trebuie semnată electronic. Însă, de multe ori, reprezentanții legali nu dețin semnătură electronică. Ce se întâmplă în cazul lor? O precizare vine din partea MEEMA, în cadrul unui set de întrebări și răspunsuri:
Clarificări legate de semnătura electronică în procesul de obținere al CSU
În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens – adică îl poate împuternici să semneze electronic documentele pe contabilul societății, în declarația pe propria răspundere existând un câmp destinat împuternicirii.
Așadar, în cuprinsul declarației pe propria răspundere, asumată de către administrator, se desemnează împuternicitul - persoana care va semna electronic declarația.
- Pe acelasi subiect
- Certificatul de situație de urgență - a fost inclusă și luna mai drept perioadă pentru care se poate obține certificatul
- O nouă utilizare pentru certificatul de situație de urgență
- A fost modificat ordinul privind acordarea certificatelor de situație de urgență
- Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
- Cum obții Certificatul de situație de urgență (CSU) - un nou tutorial MMEMA
- Cum se verifică dacă un certificat de situație de urgență este valabil