MFP pune în dezbatere publică procedura de avizare tehnică a noilor modele de case de marcat dotate cu jurnal electronic
Publicat la 18.12.2017 in Case de marcat
1057 0 comentarii
FP pune în dezbatere publică procedura de avizare tehnică a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic, printr-un proiect de ordin postat pe site-ul propriu.
Potrivit comunicatului emis de MFP, proiectul de ordin reglementează în principal următoarele aspecte:
- documentele și echipamentele necesare pentru obținerea avizului tehnic
- testele efectuate pentru obținerea avizului tehnic favorabil
- modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum și a programelor software.
- emiterea avizului tehnic favorabil în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării testelor.
- obligația Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică-ICI București de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
- testarea/verificarea de către Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică-ICI București, a cerințelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicația aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv, este în strânsă legătură cu soluțiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu. Instituția publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale este Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică-ICI București.
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale are ca scop o mai bună monitorizare a activității operatorilor economici care desfășoară livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii, direct către populație, prin instituirea unor pârghii care să conducă la creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare și la diminuarea evaziunii fiscale în domeniu.
Proiectul de ordin poate fi vizualizat aici.
Sursa: ANAF
- Pe acelasi subiect
- Facilități fiscale pentru aparatele de marcat electronice puse în funcțiune
- Termenele pentru conectarea online a caselor de marcat
- Termene pentru conectarea online a caselor de marcat
- A fost publicată procedura de conectare a caselor de marcat - Ordin 2668/2020
- Casele electronice de marcat vor fi conectate începând cu 1 iulie
- Activități exceptate de la utilizarea caselor de marcat