Competențe de verificare documentară ANAF
Publicat la 15.10.2020 in Controale ANAF
1340 0 comentarii
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman informează că potrivit prevederilor art. 148 din Codul de procedură fiscală, pentru stabilirea corectă a situației fiscale a contribuabilului, organul fiscal poate proceda la o verificare documentară.
Verificarea documentară constă în efectuarea unei analize de coerentă a situației fiscale a contribuabilului, pe baza documentelor existente la dosarul fiscal.
În situația în care, ca urmare a verificării documentare, organul fiscal constată diferențe față de creanțele fiscale declarate de contribuabil, acesta înștiințează contribuabilul despre constatările efectuate. Odată cu înștiințarea, organul fiscal solicită şi documentele pe care contribuabilul trebuie să le prezinte în vederea clarificării situației fiscale.
În cazul în care documentele solicitate nu au fost prezentate de contribuabil în termen de 30 de zile de la comunicarea înștiințării sau documentele prezentate sunt insuficiente, organul fiscal stabilește diferențele de creanțe fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere. Decizia de impunere este o decizie sub rezerva verificării ulterioare.
Persoanele competente pentru efectuarea verificării documentare sunt:
- funcționarii publici cu atribuții de inspecție fiscală;
- funcționarii publici din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală;
- funcționarii publici cu atribuții de verificare a situației fiscale personale a persoanelor fizice (doar pentru impozitul pe venit).
Baza legală: Ordinul președintelui ANAF nr. 3632 din 5 octombrie 2020 privind stabilirea unor competențe de efectuare a verificării documentare (Monitorul Oficial nr. 921 din 9 octombrie 2020).
Sursa: AJFP Teleorma