Anularea obligațiilor accesorii: ANOFM dă posibilitatea aplicării ordonanței amnistiei (Ordonanța 6/2019)
Publicat la 02.12.2019 in Creante fiscale
1547 0 comentarii
Anularea obligațiilor accesorii a fost aprobată și de ANOFM, pentru creanțele bugetare proprii provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 - Legea șomajului. Este vorba despre creanțele administrate prin intermediul AJOFM/AMOFM și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA).
Ordinul Ordinul nr. 728/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligaÈ›iilor de plată accesorii, în conformitate cu prevederile cap. II-Anularea unor obligaÈ›ii accesorii din OrdonanÈ›a Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, recent publicat È™i care se aplică deja, stabileÈ™te modul de realizare a activității de anulare a obligaÈ›iilor de plată accesorii în conformitate cu prevederile cap. II-Anularea unor obligaÈ›ii accesorii din OrdonanÈ›a Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale.
Prin obligaÈ›ii bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înÈ›elege obligaÈ›ii financiare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru È™omaj È™i stimularea ocupării forÈ›ei de muncă, cu modificările È™i completările ulterioare, precum È™i alte debite pentru care, potrivit actelor normative în vigoare, AJOFM/AMOFM È™i CRFPA au competenÈ›e în stabilire È™i recuperare, precum È™i obligaÈ›ii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) procese-verbale de control întocmite de structurile control din cadrul AJOFM/AMOFM;
c) hotărâri judecătoreÈ™ti emise de instanÈ›a competentă;
d) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.
Debitorii care pot beneficia de facilități:
a) debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entități fără personalitate juridică, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligații bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA), sub un milion lei;
b) debitorii, persoane fizice sau entități fără personalitate juridică, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituțiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligații bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA), de un milion lei sau mai mari.
Obiectul facilităților fiscale
ANOFM, prin entitățile publice subordonate cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acordă următoarele facilități fiscale:
a) amânarea la plată a obligaÈ›iilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii FiÈ™ei de calcul/Deciziei, până la data soluÈ›ionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. 28 alin. (1) din ordonanță;
b) anularea obligațiilor de plată accesorii.
Categoriile de obligații de plată accesorii care pot face obiectul facilităților fiscale sunt următoarele:
a) dobânzi/majorări de întârziere;
b) penalități de întârziere;
c) orice alte obligații de plată accesorii.
Obligațiile de plată accesorii sunt aferente:
a) obligațiilor bugetare principale restanțe la 31 decembrie 2018 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. 23 alin. (3) din ordonanță;
b) obligaÈ›iilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv È™i stinse până la această dată;
c) obligaÈ›iilor bugetare principale scadente până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv È™i cuprinse în decizii de imputare emise ca urmare a unui control aflat în derulare la data de 8 august 2019.
Prin inspecÈ›ii aflate în derulare la data de 8 august 2019 se înÈ›elege controalele începute anterior acestei date È™i pentru care decizia de imputare/procesul-verbal:
a) s-a emis È™i s-a comunicat începând cu data de 8 august 2019;
b) s-a emis înainte de data de 8 august 2019 È™i s-a comunicat începând cu 8 august 2019.
Reamintim că Solicitările pentru anularea obligaÈ›iilor accesorii pot fi depuse până pe 16 decembrie 2019
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III