AJFP Vrancea: Avantajele depunerii Notificării în vederea anulării obligațiilor de plată accesorii
Publicat la 06.11.2019 in Creante fiscale
1234 0 comentarii
Notificarea în vederea anulării obligațiilor de plată accesorii prezintă o serie de avantaje dacă este depusă la organul fiscal, se arată într-un comunicat al AJFP Vrancea.
Notificarea în vederea anulării obligațiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, deși este opțională prezintă o serie de avantaje dacă este depusă la organul fiscal, respectiv:
- se verifică dacă debitorul și-a îndeplinit obligațiile declarative potrivit vectorului fiscal până la respectiva dată și se îndrumă contribuabilul, după caz, pentru îndeplinirea obligațiilor declarative;
- se clarifică eventualele neconcordanțele cu contribuabilul;
- se efectuează stingerile, compensările și orice alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale;
- se eliberează din oficiu, în termen de 5 zile lucrătoare de la notificare, certificatul de atestare fiscală;
- se emite decizia de amânare la plată a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor;
- nu se începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită pentru obligațiile accesorii amânate la plată;
- nu se ating obligațiile accesorii amânate la plată până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.
Atragem atenția contribuabililor, că cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale disponibilă se depune indiferent dacă persoana în cauză a depus sau nu notificare prealabilă la organul fiscal. Organul fiscal va emite decizia de amânare la plată a accesoriilor și decizia de anulare a acestora pentru obligațiile bugetare pe care le administrează dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
- să depună cererea de anulare până la data de 16 decembrie;
- la data depunerii cererii să aibă achitate toate celelalte obligații fiscale în afara celor care vor face obiectul anulării;
- să aibă depuse la zi toate declarațiile fiscale.
Sursa: AJFP Vrancea
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III