Cum se completează ordinul de plată multiplu electronic (OPME)
Publicat la 21.04.2020 in Creante fiscale
7678 0 comentarii
Ordinul de plată multiplu electronic (OPME), cu ajutorul căruia se pot face plăți, de către agenții Economici, din trezorerie, începând chiar de astăzi, se completează ținând seama de mențiunile de mai jos.
Informațiile privind completarea ordinului de plată multiplu electronic (OPME) sunt oferite de DGRFP Brașov.
Iată, așadar, cum se completează fiecare dintre rubricile ordinului de plată multiplu electronic (OPME) - actualizat astăzi, 21 aprilie, 2020:
- în rubrica "Data Document" se înscrie data (zi/lună/an) emiterii ordinului de plată multiplu electronic (OPME);
- în rubrica "Nr. Document" se înscrie un număr unic atribuit de plătitor documentului electronic format din 10 caractere (ex. 000000001), care nu poate fi repetat pe parcursul celor 24 de ore ale zilei completate în rubrica "Data Document";
- în rubrica "Tip entitate" selectează opțiunea "Alte entități";
- în rubrica "Total Document" se completează automat de aplicație și reprezintă totalul sumelor completate în rubrica "Suma";
- în rubrica "LEI, adică" se completează automat de aplicație suma în litere;
- în rubrica "Nr. Înregistrări" se completează automat de aplicație numărul total de operațiuni de plată înscrise în ordinul de plată multiplu electronic (OPME);
- în rubrica "Denumire Plătitor" se înscrie denumirea plătitorului, fără diacritice;
- în rubrica "CIF Plătitor" se înscrie codul de identificare fiscală al plătitorului;
- în rubrica "Adresa Plătitor" se înscrie adresa plătitorului, fără diacritice;
- în rubrica "NR. OP" se înscrie numărul ordinului de plată atribuit de către plătitor;
- în rubrica "Cod IBAN Plătitor" se înscrie codul IBAN al contului deschis la unitatea Trezoreriei Statului;
- rubrica "Denumire Trezorerie" se completează automat de aplicație în funcție de informația înscrisă la rubrica "Cod IBAN Plătitor";
- rubrica "Cod program" nu se completează;
- rubricile "Cod angajament" și "Indicator angajament" nu se completează;
- rubrica "Denumire Beneficiar" se completează similar cu Ordinul de plată pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hârtie;
- în rubrica "CIF Beneficiar" se completează similar cu Ordinul de plată pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hârtie;
- în rubrica "Cod IBAN Beneficiar" se înscrie codul IBAN aferent contului de venituri ori de cheltuieli bugetare sau contului de disponibilități, după caz, în care se achită suma
- rubrica "Denumire Banca/Trezorerie" se completează automat de aplicație denumirea instituției de credit/unității Trezoreriei Statului în funcție de informația înscrisă la rubrica „Cod IBAN Beneficiar";
- în rubrica "Suma" se înscrie, suma în cifre;
- în rubrica "Nr. de evidență a plații" se completează potrivit prevederilor legale în vigoare la data întocmirii ordinului de plată multiplu electronic (OPME);
- rubrica "Reprezentând" se completează similar cu Ordinul de plată pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hârtie;
- în rubrica "Semnătura 1", după validarea şi generarea fișierului XML fără erori se aplică semnătura electronică calificată a persoanei care are competența de a efectua plăti și este înregistrată în Spațiul privat virtual (SPV)
- rubrica "Semnătura 2" nu se utilizează.
Sursa: DGRFP Brașov
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III