ANAF: Facilități fiscale legate de plata impozitului specific unor activități
Publicat la 09.06.2020 in Creante fiscale
1316 0 comentarii
Impozit specific 2020: Prin O.U.G. nr.48 din 9 aprilie 2020 privind unele măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial nr. 319 din 16 aprilie 2020, s-au adoptat măsuri care vizează plata impozitul specific unor activități.
Luând în considerare că, în contextul răspândirii epidemiei COVID-19, perioada de închidere sau reducere a activității din domeniile de activitate prevăzute de Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități afectează semestrul I al anului 2020, este necesară reglementarea posibilității recalculării impozitului specific anual și implicit a plății semestriale, pentru reducerea impactului pe cash-flow.
Prin O.U.G. nr.48 din 9 aprilie 2020 privind unele măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial nr. 319 din 16 aprilie 2020, s-au adoptat următoarele măsuri care vizează plata impozitul specific unor activități.
Conform prevederilor art. IX din O.U.G. nr. 48/2020, în vigoare începând din 16 aprilie 2020, contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.
Pentru aplicarea prevederilor de mai sus, contribuabilii recalculează, în mod corespunzător, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin împărțirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice și înmulțirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care a desfășurat activitatea. Perioada în care contribuabilii au desfășurat activitatea se determină prin scăderea din numărul de 365 de zile calendaristice a numărului de zile aferent perioadei în care aceștia au întrerupt activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.
Impozitul specific unor activități determinat se declară și se plătește semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare.
Pentru a beneficia de prevederile de mai sus, contribuabilii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
- întrerup activitatea total sau parțial și dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri;
- nu se află în insolvență conform informațiilor disponibile pe pagina web a Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Sursa: DGRFP Cluj Napoca
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III