Precizări ANAF cu privire la declarația 112 - angajatori care au beneficiat de decontarea șomajului tehnic
Publicat la 25.04.2020 in Creante fiscale
22881 3 comentarii
___________
___________
Un comunicat al ANAF vine cu precizări suplimentare referitoare la modalitatea de declarare și de plată a contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit în cazul societăților care au beneficiat de decontare, de la stat, a șomajului tehnic.
Astfel, obligațiile fiscale aferente indemnizațiilor de șomaj tehnic acordate din bugetul asigurări pentru șomaj sau după caz din bugetul de stat în baza OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, plătite prin intermediul angajatorilor/plătitorilor de venit, se declară și se plătesc prin declarația - formular 112 în conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele încasate de angajatori în luna aprilie - pană la data de 25 mai.
De exemplu, mai precizează ANAF, un angajator a încasat în luna aprilie indemnizațiile pentru luna martie - în D112 aferentă lunii aprilie, care se depune în mai, în anexa Asigurat pe care o completează pentru persoana aflată în șomaj tehnic va putea înscrie distinct de obligațiile lunii aprilie, CAS și CASS aferent lunii martie.
Iată mai jos comunicatul integral referitor la declarația 112:
Comunicat de presă
Privind aplicare a unor măsuri fiscale adoptate pe perioada stării de urgență
II. Referitor la depunerea formularului 112 ”Declarație privind obligațiile de plată contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate:
Obligațiile fiscale reprezentând impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente lunii martie, cu termen legal de depunere 25 aprilie 2020, vor fi declarate până la data de 27 aprilie 2020 inclusiv, prin completarea și depunerea formularului 112 aprobat prin Ordinul ministrul finanţelor publice, ministrul muncii şi justiţiei sociale şi ministrul sănătăţii nr. 3063/1376/1430/2019.
Formularul se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță și se poate descărca de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Pentru declararea obligațiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, este în curs de aprobare un nou model de formular 112, în care vor fi evidențiate reglementările legale aprobate în perioada stării de urgență.
Precizăm că, potrivit art.XI alin.(7) din OUG nr.30/2020 cu modificările și completările ulterioare, termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale prevăzute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.
Ca urmare, obligațiile fiscale aferente indemnizațiilor de somaj tehnic acordate din bugetul asigurări pentru șomaj sau după caz din bugetul de stat în baza OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, plătite prin intermediul angajatorilor/plătitorilor de venit, se declară și se plătesc prin declarația - formular 112 în conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele încasate de angajatori în luna aprilie - până la data de 25 mai.
Astfel, la modificarea declarației 112, s-au avut în vedere prevederile din Legea pensiilor și Legea privind reforma în domeniul sănătății, în ceea ce privește asigurarea continuității calității de asigurat în cele două sisteme.
Pentru asigurarea continuității stagiului de cotizare s-a identificat soluția ca, în declarația 112 aferentă perioadei de raportare, să se completeze în anexa Asigurat, pentru fiecare persoană care beneficiază de indemnizație, informațiile necesare stabilirii stagiului de cotizare pentru perioada de somaj tehnic, pentru fiecare lună în care persoana a beneficiat de indemnizație.
De ex: un angajator a încasat în luna aprilie indemnizațiile pentru luna martie - în D112 aferentă lunii aprilie, care se depune în mai, în anexa Asigurat pe care o completează pentru persoana aflată în somaj tehnic va putea înscrie distinct de obligațiile lunii aprilie, CAS și CASS aferent lunii martie.
Sursa: Comunicat ANAF
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III