Solicitările pentru anularea obligațiilor accesorii pot fi depuse până pe 16 decembrie 2019 - Comunicat MFP
Publicat la 02.10.2019 in Creante fiscale
1732 0 comentarii
Ministerul Finanțelor Publice a elaborat procedura pentru anularea obligațiilor accesorii aferente obligațiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Astfel contribuabilii vor putea solicita facilitățile fiscale reglementate în Ordonanța Guvernului 6/2019 până la 16 decembrie 2019.
Citește și:
Anularea obligațiilor accesorii se poate solicita prin depunerea unei notificări privind intenția de accesare a facilității fiscale până cel târziu la data de 16 decembrie 2019-anunță MFP printr-un comunicat postat pe site-ul propriu.
Formularul poartă numele: NOTIFICARE privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale.
Notificarea privind intenția de accesare a facilității fiscale și cererea de acordare a facilității fiscale se pot depune inclusiv prin aplicația online ”Spațiul privat virtual”.
Pot solicita anularea accesoriilor persoanele juridice care, la 31 decembrie 2018 inclusiv, au obligații bugetare principale restante administrate de ANAF mai mici de un milion lei.
Beneficiază de aceste facilități fiscale persoanele fizice sau entitățile fără personalitate juridică, unitățile administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituțiile publice, care au obligații bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari.
În această categorie sunt incluși și debitorii declarați insolvabili, persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală sau răspunderea potrivit Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, ori potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii.
De asemenea, sunt incluși debitorii aflați în procedura insolvenței, ori aflați în dizolvare, debitorii care la 31 decembrie 2018 inclusiv, înregistrează doar obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la 8 august 2019 și debitorii cărora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligații bugetare principale scadente până la 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspecții fiscale în derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligațiilor bugetare principale și de data comunicării deciziei de impunere.
ANAF emite decizia de amânare la plată a accesoriilor și decizia de anulare a acestora pentru obligațiile bugetare pe care le administrează dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute. Similar, dacă prin hotărâre a consiliilor locale se stabilește acordarea acestor facilități fiscale, precum și procedura aplicabilă, direcțiile de impozite și taxe locale din cadrul primăriilor emit decizii de amânare la plată a accesoriilor și de anulare a acestora pentru obligațiile bugetare pe care le administrează, dacă sunt îndeplinite condițiile legale.
Sursa: mfinante.ro
- Pe acelasi subiect
- Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020) - soluționarea cererii
- Certificatul fiscal pentru eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale (OUG 181/2020)
- OUG 181/2020: cine, în ce condiții și pentru ce tipuri de datorii poate beneficia de eșalonarea la plată
- Semnificația codurilor din fișa sintetică de plătitor
- În ce condiții se poate aplica procedura alternativă de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni
- Bonificații la plata impozitului pe profit / pe venitul microintreprinderilor pentru trimestrul III