Cum se recuperează banii pentru zilele libere acordate părinților în perioada în care școlile sunt închise
Publicat la 03.04.2020 in Drepturi salariale
7748 0 comentarii
Potrivit Legii 19 / 2020, se acordă zile libere, plătite, pe toată perioada în care unitățile de învățământ sunt închise temporar sau cursurile sunt suspendate, pentru părintele care asigură supravegherea copiilor ca urmare a decretării stării de urgentă, începând cu data de 16 martie 2020.
Citește și:
Indemnizația se plătește din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului, urmând a fi decontată (rambursată) de către stat din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale.
Potrivit OUG nr. 30/2020, angajatorul poate solicita doar decontarea indemnizației nete incasată efectiv de părinte (impozitele și contribuțiile vor fi suportate din bugetul angajatorului).
Potrivit HG nr. 217/2020, pentru decontarea sumelor plătite în baza Legii nr. 19/2020, angajatorul va depune o cerere la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene sau a municipiului București în a cărei rază teritorială își desfășoară activitatea angajatorul sau sucursală/punctul de lucru al acestuia.
Cererea va fi însoțită de:
- lista angajaților care au beneficiat de prevederile legii și suma acordată;
- copii de pe statele de plată din care să reiasă acordarea indemnizației;
- declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista angajaților depusă conține persoanele care au îndeplinit condițiile pentru acordarea indemnizației;
- dovada plătii contribuțiilor și impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizația.
Cererea va fi datată și semnată de reprezentantul legal și conține obligatoriu următoarele elemente:
- date de identificare ale angajatorului,
- contul bancar,
- numele reprezentantului legal,
- suma totală solicitată,
- numărul angajaților care au beneficiat de aceste sume.
Documentele se transmit prin email la adresa electronică comunicată de AJOFM, în maxim 30 zile de la data efectuării plătii contribuțiilor și impozitelor aferente indemnizației. AJOFM va transmite în termen de 24 ore de la primirea documentelor numărul de înregistrare al solicitării
Decontarea sumelor se va face în 60 zile calendaristice de la data înregistrării documentelor.
Sursa: Comunicat MMPS - AJOFM
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020