Cum se semnează documentele pentru șomaj tehnic / indemnizație
Publicat la 02.04.2020 in Drepturi salariale
9804 0 comentarii
Documentele care trebuie transmise, în funcție de situație, către Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă respectiv Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială trebuie semnate. Cum se semnează, însă, documentele care se trimit prin email?
Citește și
- Documente necesare pentru obținerea șomajului tehnic de către angajatori
- Documente necesare pentru obținerea indemnizației, de către PFA, II, IF și profesiile liberale
- Cum se transmit documentele pentru obținerea indemnizației, de către PFA, II, IF, profesiile liberale ...
- Adrese de email utilizate la trimiterea documentelor pentru șomajul tehnic
Am colectat date din informările oficiale ale autorităților și am obținut următoarele concluzii:
Cum se semnează documentele pentru șomaj tehnic de către angajator
Angajatorii vor trimite documentele pentru șomaj tehnic, prin email, către Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă (vezi aici adresele de email). Înainte de trimitere, documentele se semnează astfel:
- În cazul în care beneficiarul plăților deține o semnătură electronică, documentele se semnează electronic prin aplicarea semnăturii digitale și se trimit pe mail.
- În cazul în care se optează pentru semnarea olografă a documentelor, este necesar să se printeze cele 3 documente, să se semneze, după care să se scaneze în format .pdf și să se trimită pe email. Pentru facilitarea procesării documentelor, lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație ar trebui trimisă și în format .xls, fără a mai fi nevoie de semnătura.
Atenție! Documentele se vor semna de către reprezentantul legal al solicitantului.
(Sursa de informare pentru semnarea documentelor de către angajator: AJOFM Bihor)
Cum se semnează documentele pentru obținerea indemnizației de către PFA, II, IF, profesii liberale, etc
Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și familiale (IF), profesiile liberale (PF), persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe, personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege, structurile sportive, persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, semnează documentele astfel:
- În cazul în care beneficiarul indemnizației deține semnătură electronică, se semnează Pagina 1 și Pagina 2, se salvează documentul introducând în denumire numele beneficiarului și se trimite prin email (vezi aici adresele de email).
- În cazul în care beneficiarul nu are semnătură electronică, se listează paginile 1 și 2, se semnează cu pix, se scanează / fotografiază pe fiecare separat în câte un fișier imagine și se încarcă în fișierul PDF în paginile 4 și 5. Se salvează documentul în introducând în denumire numele beneficiarului și se trimite prin email. În cazul în care nu există acces la o imprimantă, se scrie de mană pe o foaie albă Cererea și pe altă foaie Declarația, se semnează, se fotografiază și se atașează în fișierul PDF.
(Sursa de informare pentru semnarea documentelor de către beneficiari: mmanpis.ro)
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020