Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
Publicat la 13.10.2020 in Drepturi salariale
3164 0 comentarii
ANOFM a pus la dispoziție, angajatorilor interesați, un material-ghid pentru completarea / transmiterea către ANOFM a formularelor / documentelor aferente măsurii sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim, de telemuncă (plus link VIDEO la final)
Sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
Acordarea sprijinului financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă se realizează în două etape:
1. Transmiterea solicitării (cerere, declarație proprie răspundere și lista cu telesalariații pentru care se solicită sprijinul);
2. Depunerea documentelor justificative pentru bunurile achiziționate conform celor prevăzute de OUG 132/2020 și de ordinul MMPS numărul 1376/2020.
Etapa 1 - Ghid de completare și transmitere formulare
Procedura acordare sumei prevăzute de Art. 6 din OUG și 132/2020 - 2.500 telemuncă - depunere dosar cerere
Ghid de completare și transmitere formulare - CERERE:
- ompletați toate datele prevăzute în formularele Cerere/Anexa nr. 2, Declarație/Anexa nr. 3 / Listă/Anexa nr 4, asigurându-vă că sunt corecte și informațiile care se repetă în toate cele trei formulare sunt identice.
- Atenție! Suma care se completează în cerere reprezintă suma totală din listă/Anexa nr. 4, iar numărul tele salariaților pentru care se face solicitarea se completează cu cifra ultimului număr curent din lista/Anexa nr. 4.
- După ce va-ți asigurat că ați completat toate datele necesare prevăzute de formular și că sunt corect, semnați documentul fie olografi fie cu semnătură electronică.
Ghid de completare și transmitere formulare - Declarația pe propria răspundere.
- Completați declarația pe propria răspundere / Anexa Nr. 3
- Asigurați-vă că datele datele care se repetă sunt identice cu datele completate în celelalte formulare (cerere și listă).
- După ce v-ați asigurat că ați completat toate datele necesare prevăzute de formular și că sunt corect, semnați documentul fie olograf fie cu semnătură electronică.
Ghid de completare și transmitere formulare - Listă
- Completați Lista/Anexa Nr. 4 prin introducerea datelor corespunzătoare fiecărei persoane pentru care se solicită indemnizația. Pentru adăugarea mai multor persoane, se dă click pe butonul Adaugă persoană până când se completează informațiile aferente tuturor persoanelor pentru care se solicită indemnizația.
- Completare se poate face și prin importarea unui fișier de tip XML, cu opțiunea Importă date din Meniu, Editare.
- Semnați documentul olograf sau cu semnătură electronică.
Atenție! Semnătura electronică se va aplica după validarea formularului.
În cazul în care nu aveți semnătură electronică, fie semnați cu mouse-ul, dacă aveți această opțiune, fie puteți încărca un fișier ce conține semnătura olografă întru-unul din formatele: .jpg, .gif, .png, .tif.
După semnarea olografă apăsați butonul Validează formularul.
Dacă ați completat datele, veți primi mesaj că datele sunt complete și formularul este valid. Va apărea Formular validat și butonul Deblocare formular pe care îl puteți folosi pentru eventuale modificări, după care se reia procesul de validare.
Dacă nu, veți primi mesaje prin care vei fi atenționat că aveți erori sau că nu ați completat anumite câmpuri.
Important! Dacă nu aveți semnătură electronică, nu puteți folosi mouse-ul pentru semnare și nici un fișier cu semnătura olografă, salvați documentul, printați-l, semnați-l, scanați-l și încărcați-l cu opțiune Adaugă fișier asigurând văd că formularul inteligentă este completat în totalitate. alvați fișierul.
Ghid de completare și transmitere formulare - încărcarea și transmiterea documentelor
- Selectați procedura corespunzătoare: Procedura de acordarea a sumelor prevăzute de art. 6 din OUG 132/2020;
- Selectați instituția corespunzătoare județului în care aveți sediul social.
- Pentru încărcarea și transmiterea documentelor/fișierelor trebuie să completați datele de contact din interfața platformei;
- Încărcați fișierele care conțin formularele completate și semnate în platformă, în dreptul fiecărui tip de formular, apăsând butonul Alege fișier.
- Pentru trimiterea documentelor încărcate, dați click pe butonul trimite documente încărcate.
- Confirmarea primirii documentelor se va dacă automat, prin primirea unui mesaj în care se comunică faptul că cererea dumneavoastră a fost înregistrată.
Ghid de transmitere documente justificative
Procedura acordare sume prevăzute de Art. 6 din OUG 132/2020-2.500 telemuncă - depunere documente justificative
- Pentru depunerea documentelor justificative, în termen de 30 zile de la acordarea sumei, veți accesa procedura: Procedură acordare sume prevăzute de art. 6 din OUG 132/2020 - 2.500 telemuncă - depunere documente justificative
- Documentele justificative se vor încărca în secțiunea dedicată categoriei în care se încadrează
- Se acceptă documente în format jpg, jpeg, png, pdf de o dimensiune maximă de 5 MB
- Atenție! Se va încărca și cererea în baza căreia s-a acordat suma solicitata.
- După ce v-ați asigurat că ați încărcat toate documentele justificative, apăsați Trimitere documente încărcate.
Atenție!
- Vă rugăm să firi atenți la completarea Cui/CIF în interfața platformei, întrucât acesta să fie identic cu cel din formularele încărcate.
- Vă rugăm să verificați cu atenție adresa de email indicată în interfața platformei, cât și cea indicată în formularele completate. Adresa de email este foarte importantă în comunicarea cu dumneavoastră prin intermediul platformei.
- Dacă după transmiterea documentului în platformă primit mesaj prin care vi se solicită documente suplimentare, înseamnă că nu ați completat corespunzător formularul standard.
- În acest caz trebuie să transmiteți toate documentele solicitate urmând instrucțiunile, linkul indicat și codul de acces.
Materialul video poate fi vizualizat aici
Sursa: ANOFM
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020