Formulare noi pentru obținerea indemnizației de către PFA, II, IF și profesii liberale
Publicat la 02.07.2020 in Drepturi salariale
2363 0 comentarii
Formularele pentru pentru obținerea indemnizației de către PFA, II, IF și profesii liberale au fost modificate - Ordin 1106/2020. Indemnizația se mai poate obține doar pentru activitățile din domeniile vizate de restricții.
Modificările vizează mai puțin cererea și modifică substanțial declarația pe propria răspundere. Dacă în versiunea inițială acordarea indemnizației se solicita ca urmare a întreruperii activității, în versiunea modificată se cere ca urmare a menținerii întreruperii activității în domeniile cu restricții de activitate, cu menționarea acestora.
Iată, mai jos, domeniile de activitate pentru care s-au menținut restricțiile și perioada pentru care s-au menținut:
Activitate restricționată/Activități restricționate |
Perioada aplicării restricției |
• Organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri în spații deschise cu un număr de peste 500 de persoane, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, indiferent de numărul de persoane |
18.05.2020 - până în prezent |
• Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale cu participarea a peste 500 de spectatori cu locuri pe scaune |
18.05.2020 - până în prezent |
• Activitatea de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, competițiile sportive organizate în aer liber sau în bazine acoperite ori aflate în aer liber, desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, precum și activitățile de pregătire fizică în spații închise pentru practicanții sporturilor de contact |
18.05.2020 - până în prezent |
• Organizarea de evenimente private în spații închise, care se desfășoară cu participarea a peste 8 persoane |
18.05.2020 - 14.06.2020 |
• Organizarea de evenimente private în spații închise, care se desfășoară cu participarea a peste 20 de persoane |
15.06.2020 - până în prezent |
• Organizarea de evenimente private în spații deschise, care se desfășoară cu participarea a peste 50 de persoane |
15.06.2020 - până în prezent |
• Zborurile efectuate de operatorii economici din aviație spre Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii și Turcia și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din România, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea pandemiei de COVID-19, cu excepțiile prevăzute la art. 4 pct. 2 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020, aprobată cu modificări și completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările și completările ulterioare |
18.05.2020 - 15.06.2020 |
• Zborurile efectuate de operatorii economici din aviație spre Belgia, Franța, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii și Turcia și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din România, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu excepțiile prevăzute la art. 4 pct. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 476/2020 |
16.06.2020 - până în prezent |
• Servirea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor |
18.05.2020 - până în prezent |
• Activitatea operatorilor economici desfășurată în magazine individuale de peste 500 mp fiecare din incinta centrelor comerciale de peste 15.000 mp |
18.05.2020 -14.06.2020 |
• Activitatea de vânzare a produselor electronice și electrocasnice, desfășurată de operatorii economici care nu asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului |
18.05.2020 -14.06.2020 |
• Activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care nu au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și pentru care nu este întreruptă comunicarea cu restul complexului |
18.05.2020 - 14.06.2020 |
• Activitatea restaurantelor, cafenelelor sau a altor asemenea localuri publice din interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici care nu funcționează în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber |
15.06.2020 - până în prezent |
• Exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri și a cinematografelor din interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici |
18.05.2020 - până în prezent |
• Activitatea operatorilor economici care desfășoară activități în spații închise în următoarele domenii: jocuri de noroc, activități de fitness, activități de tratament balnear |
18.05.2020 - 14.06.2020 |
• Activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri |
18.05.2020 - până în prezent |
• Activitatea în spațiile deschise pentru administrarea de ștranduri/piscine exterioare |
1.06.2020 - 14.06.2020 |
• Organizarea și desfășurarea de cursuri/activități din unitățile de nivel antepreșcolar, preșcolar și din toate unitățile și instituțiile de învățământ până la finalul anului școlar, cu excepția desfășurării, începând cu data de 2 iunie 2020, a unor activități de pregătire, pe o perioadă de două săptămâni, pentru elevii claselor terminale (a VIII-a, a XII-a și a XIII-a), precum și pentru organizarea examenelor naționale și de cercetare a competențelor profesionale |
18.05.2020 - 12.06.2020 |
• Organizarea și desfășurarea de cursuri/activități din unitățile de nivel universitar, precum și activitățile specifice fiecărei instituții de învățământ superior |
18.05.2020 - până în prezent |
Iată, mă jos, modelele pentru cerere și declarație pe propria răspundere. Modelele oficiale așteptăm să fie publicate pe platforma aici.gov.ro.
Către
AGENȚIA PENTRU PLĂȚI ȘI INSPECȚIE SOCIALĂ A JUDEȚULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCUREȘTI
CERERE
Subsemnatul,.........., în calitate de.......... (Se vor înscrie calitatea solicitantului, conform prevederilor Codului civil, nr. și data autorizației de funcționare sau tip, nr. și data documentului care atestă profesia sau ale documentului/contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.) în cadrul.......... (denumirea completă), cu domiciliul/sediul în localitatea.........., str........... nr..........., județul........../municipiul.........., sectorul.........., identificat cu CI/BI seria.......... nr.........., CNP.........., telefon.........., e-mail.........., vă solicit acordarea indemnizației prevăzute de art. XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, pentru perioada.........., ca urmare a întreruperii activității, determinată de efectele epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgență/stării de alertă, în contul al cărui titular sunt.........., deschis la...........
Atașez:
□ copie după actul de identitate;
□ copie după extrasul de cont (deschis în calitatea menționată, pentru care solicit acordarea indemnizației);
□ declarația pe propria răspundere.
Data . . . . . . . . . .
Numele și prenumele (în clar) . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
Către
AGENȚIA PENTRU PLĂȚI ȘI INSPECȚIE SOCIALĂ A JUDEȚULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCUREȘTI
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul,.........., cu domiciliul/sediul în localitatea.........., str........... nr..........., județul........../municipiul.........., sectorul.........., identificat cu CI/BI seria.......... nr..........., CNP.........., telefon.........., e-mail.........., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că, drept urmare a efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada stării de alertă activitatea desfășurată se menține întreruptă și se înscrie în domeniul/domeniile cu restricții de activitate, prevăzute mai jos:
...
Lista
...
Se bifează căsuța/căsuțele corespunzătoare activității/activităților restricționate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 394/2020, aprobată cu modificări și completări prin Hotărârea Parlamentrului României nr. 5/2020, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârii Guvernului nr. 476/2020.
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020