Cum arată convenția pe care angajatorii trebuie să o încheie cu AJOFM pentru a beneficia de suma de până la 2.500 lei conform OUG 92/2020
Publicat la 10.06.2020 in Drepturi salariale
6785 0 comentarii
Modelul convenției pe care angajatorii trebuie să o încheie cu AJOFM în cazul în care intenționează să angajeze personal conform OUG 92/2020, necesară pentru a beneficia de suma de până la 2.500 lei / lună, pentru fiecare nou angajat.
Potrivit OUG 92/2020, statul va deconta până la 2.500 lei pentru costurile salariale înregistrate de către angajatori pentru salariații noi angajați din rândurile tinerilor până la 29 ani, a persoanelor de peste 50 ani și a celor care au muncit în străinătate, în anumite condiții (detalii aici).
Ieri a fost publicată și procedura care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de sumele în cauză.
Una dintre condiții este ca angajatorul să încheie cu agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană, respectiv a municipiului București, în raza căreia aceștia își au sediul social, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, o convenție.
Iată, mai jos, modelul acestei convenții:
ANEXA Nr. 1
la procedură
CONVENȚIE
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă........../Municipiului București, reprezentată prin doamna/domnul.........., având funcția de.........., denumită în continuare agenția, și angajatorul.........., cu sediul/adresa în.........., județul.........., telefon.........., cod fiscal (CUI).........., cod CAEN.........., cont IBAN.........., deschis la.........., reprezentată prin doamna/domnul.........., în calitate de.........., denumită în continuare angajatorul, convin următoarele:
1. Angajatorul încadrează în muncă pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, un număr de:
- . . . . . . . . . . persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, în perioada stării de urgență decretate prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, prelungită prin Decretul nr. 240/2020, sau a stării de alertă instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări și completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările și completările ulterioare, înregistrați ca șomeri în evidența agenției;
- . . . . . . . . . . persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 de ani înregistrați ca șomeri în evidența agenției.
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în muncă este prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta convenție.
2. Angajatorul se obligă:
a) să mențină raporturile de muncă ale persoanelor prevăzute la pct. 1 pentru o perioadă de minimum 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni prevăzut la art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative, denumită în prezenta ordonanța de urgență;
b) să restituie, în totalitate, agenției sumele încasate pentru fiecare dintre persoanele prevăzute la pct. 1 pentru care a încetat raportul de muncă anterior termenului menționat la lit. a), plus dobânda de referință a Băncii Naționale a României în vigoare la data încetării contractelor individuale de muncă, dacă încetarea acestora a avut loc în temeiul art. 55 lit. b), art. 56 alin. (1) lit. d) și e) și art. 65 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
c) să depună, pentru verificarea și acordarea sumei lunare prevăzute la art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență, la agenție, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare lunii pentru care solicită această sumă, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, conform prevederilor legale, ca urmare a deținerii unui certificat calificat, eliberat în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu completările ulterioare, tabelul nominal cu persoanele încadrate în muncă conform prevederilor art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență pentru stabilirea sumelor cuvenite angajatorilor din bugetul asigurărilor pentru șomaj, însoțit de pontajul și statul de plată pentru luna respectivă, extras, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;
d) să comunice agenției orice modificare a condițiilor care au condus la încheierea prezentei convenții, derularea acesteia și acordarea sumelor prevăzute la art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență;
e) să comunice agenției orice modificare a datelor sale de identificare și a contului IBAN, inclusiv modificările care intervin în cazul sediului/adresei și al datelor de contact.
3. Agenția se obligă să acorde sumele cuvenite potrivit prevederilor art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență, în conformitate cu prevederile legale, prin plata acestora din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în termen de 15 zile lucrătoare de la data de 1 a lunii următoare expirării termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificarea și acordarea acestor sume.
4. Agenția exercită dreptul de control asupra:
a) îndeplinirii condițiilor legale pentru încheierea prezentei convenții, derularea acesteia și acordarea sumelor prevăzute la art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență;
b) respectării de către angajator a obligațiilor prevăzute de prezenta convenție, precum și de ordonanța de urgență și de celelalte acte normative adoptate în aplicarea acesteia.
5. Debitele rezultate în urma constatării de către agenție, respectiv a municipiului București a nerespectării condițiilor legale pentru acordarea sumelor prevăzute la art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență, precum și a obligațiilor asumate de angajator prin încheierea prezentei convenții se recuperează în conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Prezenta convenție s-a încheiat în două exemplare, un exemplar pentru agenție și un exemplar pentru angajator.
AGENȚIA
Director executiv
Numele și prenumele,
în clar . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
ANGAJATOR
Numele și prenumele reprezentantului legal,
în clar . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
Sursa: Ordinul nr. 456/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevăzute de art. III alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020