Procedura pentru acordarea subvenției de 2.500 lei pentru telemuncă
Publicat la 15.09.2020 in Drepturi salariale
3455 1 comentarii
Prin ordinul 1376/2020 a fost stabilită modalitatea de acordare a sprijinului financiar și categoriile de bunuri ce pot fi achiziționate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență 132/2020 - subvenția de 2.500 lei pentru telemuncă.
Citește și:
Potrivit Ordonanței de urgență nr. 132/2020,
Pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, se acordă, o singură data, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.
Prin ordinul 1376/2020 se stabilește modalitatea de acordare a sprijinului financiar și categoriile de bunuri ce pot fi achiziționate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanță.
În vederea acordării sumei, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin încărcarea pe platforma aici.gov.ro, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene sau, după caz, a municipiului București, în raza cărora își au sediul social, următoarele documente, pentru care își asumă răspunderea privind corectitudinea și veridicitatea datelor înscrise:
a) o cerere semnată și datată de reprezentantul legal;
b) o declarație pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal;
c) lista telesalariaților pentru care se solicită acordarea sumei.
În situația identificării unor inadvertențe în documentele transmise, precum și în situația în care informațiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe bază acestora nu se poate determină îndeplinirea condițiilor legale pentru acordarea sumei, agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene sau, după caz, a municipiului București solicita angajatorilor clarificări scrise și/sau prezentarea de documente suplimentare.
Plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj a sumelor se face în limita fondurilor alocate cu această destinație, în ordinea depunerii cererilor, până la 31 decembrie 2020, în termen de 10 zile de la data înregistrării documentației complete.
Angajatorii au obligația de a transmite, în termen de 30 de zile de la acordarea sumei, prin încărcarea pe platforma aici.gov.ro, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene sau, după caz, a municipiului București, care au efectuat plata sumelor, următoarele documente justificative, scanate:
a) facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri și servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau chitanțele sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor;
c) fișele de evidență a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosință telesalariaților sau/și, după caz, situația cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.
În cazul nerespectării obligației de transmitere a documentelor justificative, în 30 de zile de la data expirării termenului pentru depunerea documentelor justificative referitoare la achiziția categoriilor de bunuri, angajatorii restituie integral suma acordată.
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020