Recuperare șomaj tehnic: cele mai des întâlnite greșeli în dosarele deja depuse
Publicat la 09.04.2020 in Drepturi salariale
6635 2 comentarii
Update: Într-o nouă postare pe facebook ANOFM atrage atenția asupra greșelilor pe care angajatorii le fac în cererile de solicitare a șomajului tehnic, decontat de stat, pentru salariații aflati în perioada de suspendare a contractelor de muncă.
Ne dorim să soluționăm cât mai rapid cererile angajatorilor, pentru ca banii să ajungă la oameni în cel mai scurt timp. Tocmai de aceea, facem câteva precizări cu privire la erorile cel mai des întâlnite în completarea cererilor de acordare a șomajului tehnic.
- Șomajul tehnic poate fi acordat începând cu 16 martie, ziua în care a intrat în vigoare starea de urgență, cu condiția ca angajatorul să fi suspendat încă din acea zi contractele de muncă ale salariaților. În cazul în care contractele de muncă au fost suspendate în data de 20 martie, aceasta va fi prima zi luată în calcul pentru plata șomajului tehnic.
- Facem de asemenea un apel pentru evitarea depunerii cererilor în mod repetat. O singură depunere a documentelor este suficientă pentru soluționarea dosarelor. Încărcarea de mai multe ori a acelorași documente nu va duce la diminuarea timpilor de soluționare a cererilor.
- Recomandăm tuturor angajatorilor să folosească platforma aici.gov.ro pentru înregistrarea cererilor de acordare a șomajului tehnic. Prin intermediul platformei pot fi descărcate documentele necesare și tot acolo pot fi depuse după completarea acestora.
Articolul inițial
În cadrul unei conferințe de presă susținută ieri, unul dintre reprezentanții Ministerului Muncii și Solidarității Sociale a evidențiat cele mai întâlnite greșeli făcute de angajatorii care au solicitat recuperarea sumelor plătite salariaților pe perioada de suspendare a contractului de muncă.
Astfel, cele mai frecvente 3 greșeli identificate în dosarele deja depuse sunt:
Calculul sumelor solicitate se face pentru perioada începând din 16 martie, nu de la data suspendării contractului:
Vreau să subliniez câteva aspecte, după ce am analizat, în aceste două zile, documentele care au fost depuse. Din procesarea acestora, au reiesit câteva aspecte pe care aș dori să vi le comunic. Calcului pentru suma solicitată de multe ori este este greșit. Se solicită mai mult decât un calcul care este făcut conform Ordonanței de urgență 30 si Ordonanței de Urgență 32. Această greșeală pleacă de la faptul că respectivul calcul se face nu de la data suspendării contractului ci de la data de 16 martie, chiar dacă contractul nu a fost nu a fost suspendat.
Unii angajatori solicită returnarea sumelor reprezentând indemnizația achitată salariaților pe perioada suspendării contractului de muncă în cuantum egal cu salariul brut aferent întregii luni martie:
Solicitarea indemnizației se face pentru o lună întreagă, deși plata trebuie făcută la 1 aprilie pentru pentru luna martie, deci este o fracție dintr-un salariu, nu salariul întreg.
Există solicitări pentru recuperarea sumelor reprezentând șomajul tehnic acordat unor persoane care nu figurează în REVISAl ca având contractul de muncă suspendat.
Sunt angajatori care solicită fonduri pentru salariații care nu au încă contractul de muncă suspendat. Pe această cale îndemn toți angajatorii să se preocupe în mod direct de verificarea contractelor, dacă au fost au fost notificate în în REVISAL.
De asemenea, s-a mai făcut precizarea că au prioritate în recuperarea sumelor angajatorii care transmit către AJOFM dosarele întocmite corect.
În momentul în care datele sunt completate incorect, procesarea datelor se face mai greu iar plata se va se va face se va face cu prioritate pentru cei care depun documentele în conformitate cu Ordonanța 30 si Ordonanța 32.
Oficialul a mai reamintit și de noua platformă utilizată pentru transmiterea, de către angajatori, a documentelor necesare recuperării sumelor achitate salariaților pe perioada în care au contractele de muncă suspendate.
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020