Cererile pentru șomajul tehnic aferent lunii aprilie pot fi depuse începând de astăzi
Publicat la 01.05.2020 in Drepturi salariale
14718 0 comentarii
Angajatorii care și-au redus sau întrerupt activitatea, total sau parțial, ca urmare a efectelor pandemiei COVID-19 vor beneficia, și pentru luna aprilie, de decontarea șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj.
Pentru asta, vor utiliza doar noile formulare puse la dispoziție pe platforma aici.gov.ro.
Angajatorii, care și-au redus sau întrerup temporar activitatea, total sau parțial, ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Șomajul tehnic, se acordă exclusiv angajaților având Contract Individual de Muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).
Cererile și documentele pentru solicitarea șomajului tehnic aferent lunii Aprilie 2020 se vor depune exclusiv pe aplicația https://aici.gov.ro, din data de 01.05.2020.
În vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației, angajatorii depun, pe platforma: aici.gov.ro o cerere semnată și datată de reprezentantul legal însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
Reprezentant legal al persoanei juridice este persoana fizică investită cu atribuții de administrator (directorul, managerul) sau lichidator ales, numit sau desemnat într-un alt mod, al cărei nume este înscris în ONRC sau unde este înregistrată persoana juridică.
Documentele care nu au semnătura electronică/olografă a reprezentantului legal al firmei nu vor fi procesate.
Plata indemnizațiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale. Plata indemnizației se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela 0742 281 887 sau 021 444 0000
În ceea ce privește cererile depuse pentru luna martie, MMPS și ANOFM precizează că îngreunarea excesivă a activității de prelucrare a solicitărilor anterioare a fost cauzată de nerespectarea următoarelor cerințe:
- Aplicarea semnăturii exclusiv de către reprezentantul legal/administratorul societății pentru documentele cerere și declarație pe proprie răspundere;
- Completarea corectă a contului bancar al societății;
- Completarea corectă a Codului Unic de Identificare al societății;
- Completarea corectă a sumelor solicitate pentru angajați;
- Eliminarea pe cât posibil din documentul lista salariaților, pentru care se face solicitarea, a persoanelor care au contract de muncă activ, cu normă întreagă, la un alt angajator;
- Datele de contact completate să fie actuale și corecte.
Serse: ANOFM Alba, ANOFM Arad
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020