Șomaj tehnic: cele mai frecvente 10 greșeli din luna martie care pot fi ușor evitate pentru luna aprilie
Publicat la 01.05.2020 in Drepturi salariale
5637 0 comentarii
Începând de astăzi se pot depune cererile pentru recuperarea șomajului tehnic aferent lunii aprilie 2020. Pentru aceasta, se vor utiliza noile formulare puse la dispoziție de platforma aici.gov.ro.
Am selectat, de la autorități, cele mai frecvente greșeli care au fost făcute în cererile depuse pentru recuperarea șomajului aferent lunii martie, pentru a fi mai ușor de evitat în solicitările aferente lunii aprilie.
O precizare mai veche a reprezentanților AJOFM arată că au prioritate în recuperarea sumelor angajatorii care transmit către AJOFM dosarele întocmite corect.
Iată, așadar, conform autorităților, 10 aspecte la care angajatorii trebuie să fie atenți astfel încât să evite greșelile lunii martie:
- Datele societății trebuie să fie completate corect - atenție la codul unic de identificare;
- Datele de contact ale societății să fie corecte și complete, astfel încât personalul AJOFM să vă poată contacta în cazul în care este necesar;
- Contul IBAN al societății să fie corect și să fie activ;
- Sumele solicitate să fie completate corect. Se solicită indemnizația în cuantum de 75% din salariul brut, fără a depăși 75% din salariul mediu brut pe economie. Sumele vor fi completate fără zecimale iar totalul din listă trebuie să coincidă cu totalul din cerere;
- Atenție la numărul de zile pentru care se solicita indemnizația-trebuie să corespundă cu numărul de zile lucrătoare în care contractul a fost suspendat;
- Se solicită plată șomajului tehnic doar pentru persoanele angajate cu contract individual de muncă;
- Salariații pentru care se solicită șomaj tehnic trebuie să aibă contractele individuale de muncă suspendate în temeiul art. 52, alin. 1 lit c. din Codul Muncii. Angajatorul trebuie să se asigure că suspendarea contractului de muncă a fost operată în REVISAL. Perioada pentru care se solicită indemnizație trebuie să fie aceeași cu perioada de suspendare din REVISAL;
- Eliminarea pe cât posibil din documentul lista salariaților, pentru care se face solicitarea, a persoanelor care au contract de muncă activ, cu normă întreagă, la un alt angajator;
- Documentele vor fi semnate doar de reprezentantul legal/administrator (olograf sau semnătură electronică). în mod excepțional documentele pot fi semnate de o terță persoană desemnată de reprezentantul legal prin procură notarială;
- Documentația se transmite o singură dată.
- Pe acelasi subiect
- Salariul minim brut crește, începând cu 1 octombrie, la 3.300 lei
- Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3, numai după epuizarea opțiunilor privind telemunca sau muncă la domiciliu
- Reducere timp de muncă - Ghidul de completare/transmitere formulare, prin intermediul platformei aici.gov.ro (VIDEO)
- Ghid de completare/transmitere formulare/documente - sprijin financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă
- Telemunca: transmiterea documentelor justificative pentru achizițiile de bunuri si servicii
- Anunț ANOFM cu privire la transmiterea documentelor pentru decontarea șomajului tehnic - OUG 30/2020