În cazul în care se optează pentru munca în regim de telemuncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul, presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor, decizia de modificare a contractului individual de muncă va conține, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, pe lângă prevederile generale și următoarele elemente: 

  • precizarea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă; 
  • perioada și/sau zilele în care telesalariatul își desfășoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator; 
  • locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, convenite de părți; 
  • programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului și modalitatea concretă de realizare a controlului; 
  • modalitatea de evidențiere a orelor de muncă prestate de telesalariat; 
  • responsabilitățile părților convenite în funcție de locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, inclusiv responsabilitățile din domeniul securității și sănătății în muncă; 
  • obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la locul desfășurării activității de telemuncă al materialelor pe care telesalariatul le utilizează în activitatea sa, după caz; 
  • obligația angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozițiile din reglementările legale, din contractul colectiv de muncă aplicabil și/sau regulamentul intern, în materia protecției datelor cu caracter personal, precum și obligația telesalariatului de a respecta aceste prevederi; 
  • condițiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă. 

 

Angajatorul are posibilitatea modificării contractului individual de muncă, în sensul celor menționate mai sus, care să producă efecte și ulterior încetării stării de urgență, prin încheierea unui act adițional la contract. 

 

Părțile mai pot stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, în conformitate cu prevederile art. 118 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă.

 

În ceea ce privește înregistrarea în REVISAL a modificărilor intervenite la contract, în sensul în care activitatea se va desfășura în regim de telemuncă, un răspuns al ITM arată că:

Contractul de telemuncă, guvernat de prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă și ale Codului muncii, nu este contract de muncă la domiciliu, iar clauza de telemuncă poate fi înregistrată și transmisă în Revisal. Modificările în Revisal se înregistrează la termenele prevăzute de art. 4 din H. G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.

Sursa: inspectiamuncii.ro