Ieri au fost publicate 2 legi: Legea nr. 59/2020 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 și Legea nr. 61/2020 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2020. Atât OUG 30 cât și OUG 41 modificaseră, anterior, Legea 19 - așa cum am scris mai sus.  

 

Legea 59/2020, care intră în vigoare vineri, 22 mai, introduce un nou alineat, 12, potrivit căruia:  

(12) Prin excepție, în anul 2020, prevederile alin. (1) și (11) se aplică și pe perioada imediat următoare încetării stării de urgență, până la încheierea anului școlar

 

Legea 61/2020, care intră în vigoare tot vineri, 22 mai, introduce, la rândul ei, un alt alineat 12 potrivit căruia: 

Prin excepție, în anul 2020, prevederile alin. (1) și (11) se aplică și pe perioadă imediat următoare încetării stării de urgență, până la finalizarea cursurilor școlare aferente semestrului al II-lea

 

În concluzie, pe 22 mai vom avea trei acte normative, care reglementează în 3 moduri diferite, același subiect, așa cum au fost prezentate mai sus: OUG 70/2020, Legea 59/2020, Legea 61/2020. 

 

Problema se complică cu atât mai mult cu cât, potrivit Ordinului nr. 3191/2019 privind structura anului școlar 2019-2020 anul școlar 2019-2020 începe la data de 1 septembrie 2019, se încheie la data de 31 august 2020. Acest lucru înseamnă că Legea 59 prevede acordarea de zile libere, părinților, și pe perioada vacanței de vară. Ori, atât OUG 70 cât și Legea 61 prevăd acordarea de zile libere numai până la încheierea cursurilor anului școlar 2019-2020 respectiv  finalizarea cursurilor școlare aferente semestrului al II-lea. 

 

Mai mult, se pare că vom acea două alineate 12 la art. 1 al legii 19 / 2020, dacă acest lucru este, totuși, posibil.  

 

O nouă intervenție legislativă credem, totuși, că este necesară.