Decizie numerotare facturi 2020 - model, fișier atașat, editabil (inclusiv model pentru chitanțe, avize)
Publicat la 02.01.2020 in Formulare contabilitate generala
24189 0 comentarii
Decizia privind numerotarea facturilor, chitanțelor, avizelor se emite de către fiecare emitent de documente financiar contabile la începutul fiecărui an. Prin această decizie se stabilește care este numărul sau seria de la care se emite primul document - model valabil pentru anul 2020.
Iată mai jos un model pentru Decizia privind numerotarea documentelor emise de societate pentru anul 2020 (documentul editabil se găsește atașat la prezentul articol):
Antet societate
DECIZIE NR. . . . . DIN DATA . . . . . . . . . . .
privind numerotarea documentelor emise de societate
Subcrisa SC . . . . . .. . . . . . . . . SRL / SA, cu sediul în str. . . . . . . . . . . . . ., nr. . . . . . ., Bl. . . . . . . . . ., Sc. . . . . . . . . . . Etaj . . . . . . ., Ap. . . . . . . ., Loc. . . . . . . . . . . ., Jud./Sect. . . . . . . . ., reprezentată prin . . . . . . . . . . . . . . . ., în calitate de administrator,
Emite prezenta decizie în vederea stabilirii, pentru anul 2020, a seriilor și numerelor documentelor financiar-contabile emise de societate, respectiv: facturi, chitanțe, avize de însoțire a mărfii, astfel:
Serii / Numere alocate pentru facturile ce urmează a fi emise în anul 2020:
Nr. crt. |
Serii facturi |
Plaja de numere facturi |
Responsabil cu gestionarea facturilor |
Obs. Suplimentare (gestiune, pct. de lucru, sediu, etc.) |
1 |
Seria . . . . . |
Nr. de la ..... la ..... |
Dl. Dna. . . . . . . |
. . . . . . . . . . . . . . . . |
2 |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
Serii / Numere alocate pentru chitanțele ce urmează a fi emise în anul 2020:
Nr. crt. |
Serii chitante |
Plaja de numere chitante |
Responsabil cu gestionarea chitantelor |
Obs. Suplimentare (gestiune, pct. de lucru, sediu, etc.) |
1 |
Seria . . . . . |
Nr. de la ..... la ..... |
Dl. Dna. . . . . . . |
. . . . . . . . . . . . . . . . |
2 |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
Serii / Numere alocate pentru avizele de însoțire a mărfii ce urmează a fi emise în anul 2020:
Nr. crt. |
Serii avize |
Plaja de numere avize |
Responsabil cu gestionarea avizelor |
Obs. Suplimentare (gestiune, pct. de lucru, sediu, etc.) |
1 |
Seria . . . . . |
Nr. de la ..... la ..... |
Dl. Dna. . . . . . . |
. . . . . . . . . . . . . . . . |
2 |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
[Se adaugă noi tipuri de documente, dacă este cazul, după modelul de mai sus]
Pentru fiecare dintre documentele de mai sus, respectiv facturi, chitanțe, avize de însoțire a mărfii, următoarele reguli sunt aplicabile:
- Doar persoanele desemnate prin prezenta decizie vor putea emite facturi / chitanțe / avize de însoțire a mărfii. În cazul în care acest lucru nu este posibil, conducerea societății va fi înștiințată pentru a lua o decizie de înlocuire / înlocuire temporară a persoanelor astfel desemnate;
- Primul document emis în anul 2020 va avea seria respectiv primul număr din plajă, atribuite conform prezentei decizii. Următoarele documente emise vor avea numere care cresc secvențial.
- Înainte de epuizarea plajelor de numere stabilite prin prezenta decizie, responsabilul va înștiința conducerea societății, în timp util, astfel încât seriile / plajele alocate prin prezenta decizie să fie extinse;
- În cazul în care sunt necesare noi plaje de facturi, conținutul prezentei decizii va fi suplimentat printr-o nouă decizie scrisă a conducerii societății.
S.C. . . . . . . . SRL / SA
Prin . . . . . . . . . . . . . . . . .
Administrator
Am luat la cunoștință responsabilitatea privind gestionarea documentelor de mai sus:
1. . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . .
Potrivit normelor generale de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (aprobate prin Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile),
24. Entitățile vor asigură un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvențial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitățile vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere ori serii, după caz, prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul sau seria de la care se emite primul document.