ANAF a modificat formularele 100 și 710
Publicat la 15.10.2017 in Formulare fiscale
1539 0 comentarii
ANAF a modificat, printr-un ordin publicat vineri, formularele 100 și 710, adăugând 2 noi elemente. Vezi în ce constau modificările.
ANAF a publicat vineri ordinul 2935 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă.
Ordinul modifică declarațiile 100 și 710.
În fiecare dintre aceste două formulare se adaugă o nouă opțiune, respectiv o bifa utilizată în cazul în care este necesar să fie declarate obligații fiscale în contul persoanelor sau entităților care și-au încetat existența.
Totodată, se introduce un câmp nou, Codul de înregistrare fiscală a succesorului, adică persoana / entitatea care va îndeplini obligațiile fiscale stabilite în sarcina persoanei / entității care și-a încetat existența.
Concret, în situația îndeplinirii de către succesorii persoanelor / entităților care și-au încetat existența a obligațiilor fiscale aferente perioadei în care persoana / entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal, se bifează rubrica "Declarație depusă potrivit art. 90 lin (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală" și se completează codul de identificare fiscală al succesorului. De asemenea, în secțiunea "Date de identificare fiscală a contribuabilului / plătitorului", la rubrica "Cod de înregistrare fiscală" se înscrie codul de identificare fiscală al entității care și-a încetat existența.
Cele două noi elemente sunt introduse atât în formularul 100 cât și în formularul 710.
Actualizarea formularelor vine în contextul în care, în Codul de procedură fiscală (Legea 207/2015), la Art 90, alin (4) se prevede:
Art. 90.-Radierea înregistrării fiscale
(4) Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităților care și-au încetat existența, a obligațiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF