ANAF a publicat formularul D2 - Notificare/Cerere de anulare a obligațiilor de plată accesorii - OG 6/2019
Publicat la 02.11.2019 in Formulare fiscale
7698 0 comentarii
ANAF a publicat recent formularul D2 care include atât CEREREA de anulare a obligațiilor de plată accesorii cât și NOTIFICAREA privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilități fiscale.
Model notificare / cerere de anulare accesorii - atașat la sfârșitul articolului
Atenție! Solicitările pentru anularea obligațiilor accesorii pot fi depuse până pe 16 decembrie 2019.
Formularul poate fi utilizat atât ca CERERE cât și ca NOTIFICARE, având o casetă de tip listă din care se poate alege una sau alta dintre variante, în funcție de nevoile solicitantului.
De altfel, cele două documente sunt aproape identice, motiv pentru care s-a procedat la întocmirea unui singur formular.
Ambele documente au, până la un punct, același conținut:
A. Date de identificare ale debitorului
B. Datele de identificare a împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal
C. Obiectul cererii / notificării
D. Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal
E. Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legii
În plus, CEREREA DE ANULARE a obligațiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilități fiscale mai are a șasea literă, F:
F. Obligațiile de plată reprezentând taxa pe valoarea adăugată cu scadențe anterioare datei de 31 decembrie 2018 și care rezultă din înscrierea în rândurile de regularizări din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corectează taxa pe valoarea adăugată cu scadente anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv.
Potrivit Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii, din 19.09.2019,
Debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit ordonanței, prin depunerea unei notificări, (...), astfel:
a) la registratura organului fiscal central competent;
b) prin postă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
c) prin intermediul serviciului "Spațiu privat virtual".
După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, organul fiscal emite și comunică debitorului decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii și certificatul de atestare fiscală.
În cazul în care organul fiscal constată că debitorul se încadrează în ipotezele reglementate de art. 24-27 din ordonanță, înștiințează autoritățile/instituțiile publice care au calculat și au emis deciziile în care sunt individualizate obligații de plată accesorii în vederea emiterii deciziei de amânare la plată a acestor accesorii. Câte un exemplar al deciziei se comunică debitorului și organului fiscal.
De la data emiterii deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată:
a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;
b) nu se efectuează stingerea pană la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau pană la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, după caz.
Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii nu este obligatorie, ci are drept scop obținerea efectelor următoare:
a) nu se începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;
b) nu se efectuează stingerea pană la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau pană la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, după caz.
Vezi și conținutul CERERII DE ANULARE a obligaţiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.
Anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat organul fiscal (...), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor, (...) depusă la registratura organului fiscal central competent, comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau transmisă prin intermediul serviciului "Spațiu privat virtual". Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF