Cum se completează noul formular 110
Publicat la 09.10.2017 in Formulare fiscale
2362 0 comentarii
Publicat recent, noul formular 110-Declarație de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit reținut la sursă va fi utilizat de către contribuabili pentru a recupera (prin restituire sau compensare) impozitele cu reținere la sursă declarate și achitate în cuantum mai mare decât cel legal datorat.
O astfel de situație poate interveni atunci când, din diferite motive (interpretarea eronată a prevederilor legale, erori de calcul, lipsa unor documente) un plătitor de venituri reține beneficiarului de venit o sumă mai mare, pe care ulterior i-o restituie parțial sau integral.
Iată cum se completează noul formular 110-Declarație de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit reținut la sursă
1. Perioada de raportare
În rubrica "Luna" se înscrie cu cifre arabe luna sau ultima luna a perioadei fiscale, după caz, în care a avut loc restituirea sumei reprezentând impozit reținut în plus către beneficiarul de venit (de exemplu: 1 pentru luna ianuarie sau 3 pentru trimestrul I).
Anul pentru care se completează declarația se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2017).
2. Secțiunea A "Date de identificare a plătitorului"
În caseta "Cod de identificare fiscală" se completează codul de identificare fiscală atribuit plătitorului de venit, conform legii, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
În situația în care declarația se completează de către împuternicit/reprezentantul fiscal, desemnat potrivit legii, se înscriu codul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent persoanei ale cărei obligații sunt îndeplinite, precum și datele de identificare ale acesteia, iar la rubrica "Funcția/Calitatea" din formular se înscrie "Împuternicit". În cazul în care plătitorul este înregistrat în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în prima căsuță se înscrie prefixul RO.
În rubrica "Denumire" se înscriu, după caz, denumirea sau numele și prenumele plătitorului de venit.
Rubricile privind adresa se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al plătitorului de venit.
3. Secțiunea B "Date privind creanța fiscală"
Coloana "Denumire creanță fiscală": se înscrie denumirea impozitului pe venit reținut la sursă de către plătitor supus operațiunii de regularizare. Creanțele reprezentând impozit pe venit reținut la sursă se regăsesc în Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat care se declară în formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat" sau în Nomenclatorul "Creanțe fiscale" care se declară în formularul 112 "Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate".
Pentru fiecare tip de impozit supus operațiunii de regularizare se completează în același formular câte un tabel generat cu ajutorul programului de asistență, corespunzător tipului de impozit, în conformitate cu instrucțiunile de mai jos.
Rândul 1 "Suma datorată în perioada fiscală în care s-a efectuat restituirea"-se înscrie suma reprezentând impozitul pe venit reținut la sursă, datorat în perioada fiscală în care s-a efectuat restituirea sumelor către beneficiarii de venit, conform legii.
Suma se preia, după caz, de la rd. 1 "Suma datorată" din formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat", respectiv de la rd. 1 "Suma datorată" din formularul 112 "Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate", în situația în care, în perioada de raportare, există obligația declarării creanței supuse regularizării. Prin excepție, în situația în care, în perioada fiscală menționată, nu au rezultat sume datorate reprezentând impozit pe venit reținut la sursă, se înscrie cifra 0 (zero).
Rândul 2 "Suma restituita beneficiarilor de venit în perioada de raportare"-se înscrie suma restituită de către plătitor beneficiarilor de venit în perioada de raportare.
Rândul 3 "Diferența de plată la bugetul statului"-se înscrie diferența dintre suma înscrisă la rândul 1 și suma înscrisă la rândul 2.
Rândul 4 "Diferența solicitată la restituire"-se înscrie diferența dintre suma înscrisă la rândul 2 și suma înscrisă la rândul 1.
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF