Cum se depune declarația 600: 4 opțiuni
Publicat la 20.01.2018 in Formulare fiscale
2358 0 comentarii
Update: Declarația 600 nu mai este de actualitate. Acesta a fost înlocuită cu declarația unică. De asemenea, prevederile privind plata CAS și CASS au fost modificate.
Declarația 600 pentru anul 2018, al cărei prim termen de depunere este 31.01.2018 se poate depune la ANAF având la dispoziție patru opțiuni. Pe lângă depunerea la ghișeu, trimiterea prin poștă sau semnătură electronică, ANAF anunță și posibilitatea depunerii prin intermediul SPV.
Cum se depune declarația 600
Potrivit Ordinului care instituie obligativitatea depunerii declarației 600 (Ordin 4140 / 2017),
Declarația se depune, pe suport hârtie, direct la registratură organului fiscal sau la oficiul poștal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin celelalte metode prevăzute de lege.
Conform ultimelor precizări ale ANAF, Declarația 600 se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizând un certificat digital calificat, respectiv prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual.
Așadar, avem patru opțiuni pentru depunerea declarației 600:
- la ghișeu;
- prin poștă, cu confirmare de primire;
- electronic, prin portalul e-guvernare.ro, utilizând un certificat digital calificat;
- prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual.
Dacă primele 2 metode sunt clasice, iar cea de-a treia este bine cunoscută de persoanele care au mai depus declarații în format electronic, prin intermediul portalului e-guvernare.ro, atenția trebuie acordaca Spațiului Privat Virtual, un serviciu gratuit, care nu implică, din partea utilizatorului, costuri suplimentare (cum ar fi, pentru cel de-al treilea caz, costurile necesare obținerii unei semnături electronice).
Spațiul Privat Virtual
Iată un scurt rezumat al serviciului ANAF, Spațiul Privat Virtual, pentru persoane fizice:
Pentru înregistrare utilizator, se accesează link-ul Înregistrare utilizatori.
La alegerea opțiunii “Înregistrare utilizatori”, contribuabilul își completează datele într-o pagină web securizată (https) și are posibilitatea să opteze pentru:
- aprobarea înregistrării la ghișeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate cu BI/CI original, copie și numărul de înregistrare;
- aprobarea online, prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF.
Pentru utilizatorii care optează pentru cea de-a doua variantă, se poate indica unul din numerele următoare:
1) Numărul unei decizii de impunere indicat în partea de sus a documentului- hârtie primit de la ANAF și precedat de textul “Nr. înregistrare”. Poate fi decizie de impunere anuală sau decizie de plăti anticipate emisă în cursul anului 2013 sau 2014.
2) Numărul unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii indicat în colțul stânga sus pe documentul hârtie primit de la ANAF și precedat de textul “Nr.”
3) DECIZIE DE IMPUNERE-privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2012.
Utilizatorul are la dispoziție și posibilitatea de a opta pentru:
- notificări prin email de la ANAF (se transmit gratuit), la adresa de mail completată în formular
- atenționări prin aplicația Notif de la ANAF (gratuit). Atenționările se vor primi în aplicație, cu condiția să dispuneți de internet și aplicația să fie pornită.
- atenționări prin SMS de la ANAF (beneficiarii atenționărilor vor suporta costul reprezentând contravaloarea SMS-ului). Notificările vor fi trimise la apariția fiecărui document nou, dar nu mai mult de un SMS pe zi și se vor primi la numărul de telefon completat în formular. Costul SMS-urilor, va fi suportat exclusiv de utilizator.
După completarea datelor aferente machetei de înregistrare utilizatori, se afinează fereastra de validare email și număr de telefon. În cadrul acestei ferestre se completează codul primit prin email (email-ul declarat în fereastra de completare date aferente înregistrării de utilizator) și codul primit pe telefon (telefonul declarat în fereastra de completare date aferente înregistrării de utilizator)
După înregistrarea cu succes, persoana fizică se poate autentifica pentru a accesa serviciul “Spațiul privat virtual”
Tutorial Spațiul Privat Virtual
Iată mai jos un link spre tutorialul complet al ANAF: Descarcă tutorial pentru Spațiul privat virtual (SPV)
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF