Declarația 010 - formular utilizat începând cu 1 Ianuarie 2018 pentru înregistrare / modificarea vectorului fiscal
Publicat la 04.01.2018 in Formulare fiscale
59599 0 comentarii
Declarația 010 a fost înlocuită, urmare a modificărilor aduse în 2017, noul formular urmând a fi utilizat începând cu 1 Ianuarie 2018, pentru înregistrare / mențiuni / radiere. Noul formular a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care înlocuiește vechiul ordin 3698 / 2015.
Declarația 010 pentru 2018 se poate descărca de la sfârșitul articolului.
Declarația 010 - formular 2018
Declarația de înregistrare se completează și se depune pentru înregistrare / mențiuni / radiere, astfel
- pentru înregistrare: cu ocazia primei înregistrări fiscale, de regulă cu ocazia înființării;
- pentru mențiuni: ori de câte ori se modifică datele declarate anterior;
- pentru radiere: cu ocazia radierii înregistrării fiscale.
Se depune de către:
- persoanele juridice române;
- asocierile și alte entități fără personalitate juridică;
- deținătorii autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor, persoane juridice române;
- reprezentanții legali, desemnați potrivit prevederilor Ordonanței de urgentă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății, aprobată prin Legea nr. 184/2015, ai deținătorilor autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice române.
Declarația 010 se va depune, în continuare, numai în format fizic (la registratura organului fiscal competent ori la postă prin scrisoare recomandată), Pentru modificarea on line a vectorului fiscal, se utilizează, începând cu 1 Ianuarie 2018, declarația 700.
Ce s-a modificat în declarația 010 pentru anul 2018
Având în vedere trecerea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, precum și introducerea contribuției asiguratorii pentru muncă, s-au operat următoarele modificări:
Punctul 5.4, referitor la contribuții sociale era împărțit, până la 31.12.2017, în contribuții sociale datorate de angajator și contribuții sociale datorate de angajat. Având în vedere că angajatorul nu mai datorează contribuții sociale, acestea fiind trecute în sarcina angajatului, punctul 5.4, începând cu 1 Ianuarie 2018, cuprinde doar contribuțiile sociale datorate de angajat.
Aceeași modificare a suferit și punctul 2.5, din care a fost scoasă rubrica de Contribuții de asigurări sociale de sănătate datorate de angajator, rămânând numai contribuțiile de asigurări sociale datorate de angajat.
De asemenea, au fost complet eliminate:
- Contribuția pentru concedii și indemnizații (datorată, până la 31.12.2017, de către angajator);
- Contribuția de asigurări pentru șomaj (datorată, până la 31.12.2017, atât de către angajator cât și de către angajat);
- Contribuția pentru concedii și indemnizații (datorată până la 31.12.2017 de către angajator);
- Contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale (datorată, până la 31.12.2017, de către angajator);
- Contribuția la fondul de garantare pentru plată creanțelor salariale (datorată, până la 31.12.2017, de către angajator).
A fost introdusă noua contribuție datorată de angajatori începând cu 1 Ianuarie 2018, respectiv Contribuția asiguratorie pentru muncă.
Pentru toți angajatorii care aveau înscrise contribuțiile sociale în vectorul fiscal la 31.12.2017, modificarea vectorului fiscal pentru introducerea contribuției asiguratorii pentru muncă se face de către ANAF, din oficiu.
Toate celelalte elemente care formează vectorul fiscal au rămas nemodificate.
În consecință, s-au modificat și instrucțiunile de completare a declarației 010.
De asemenea, s-a păstrat Anexa la Formularul 010 "Declarație de înregistrare fiscală/Declaratie de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică".
Important! Începând cu 1 Ianuarie 2018, modificarea vectorului fiscal se va putea face și online, utilizând formularul 700.
Declarația 010 termen de depunere 2018
Următoarele termene pentru depunere sunt specifice declarației 010:
- 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator;
- 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial;
- primele 10 zile din luna, în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA;
- data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru angajatorii care, deși se încadrează pentru depunerea declarației 112 / plata contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit trimestrial, optează pentru îndeplinirea lunară a acestor obligații;
- data de 31 martie a fiecărui an pentru persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care trec la impunerea pe veniturile microintreprinderilor.
Descarcă Declarația 010 - model 2018
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF