Declarația 112, formular nou - proiect de ordin. Care sunt modificările
Publicat la 13.05.2020 in Formulare fiscale
5024 0 comentarii
___________
___________
Declarația 112 cu șomaj tehnic: MFP a publicat un proiect de ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a "Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate" - Declarația 112
Necesitatea elaborării proiectului de ordin se impune ca urmare a modificărilor legislative adoptate în domeniul protecției sociale, precum și a celor din domeniul legislației fiscale.
Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de C.N.P.P., C.N.A.S, A.N.O.F.M. și A.N.P.I.S..
Potrivit referatului de aprobare, în formularul au fost efectuate următoarele modificări:
1. Eliminarea casetelor referitoare la veniturile lunare realizate de persoanele fizice în baza contractului individual de muncă, sub nivelul salariului minim brut pe țară, pentru care contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale de sănătate s-a datorat de către angajator în numele angajatului la o bază de calcul echivalentă cu salariul minim brut pe țară:
2. Eliminarea casetelor în care se evidențiează facilitățile din domeniul construcțiilor care au fost necesare numai pentru declararea veniturilor din salarii și asimilate salariilor, realizate în luna iulie 2019, de către persoanele fizice prevăzute la art. 60 pct.5 din Codul fiscal, conform OUG nr. 114/2018 și a OUG nr. 43/2019;
3. Introducerea unor noi casete în Anexa nr.1.2 - Anexa asigurat - Secțiunile B și C în conformitate cu dispozițiile OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare și a Legii nr. 19/2020 cu modificările și completările ulterioare, respectiv introducerea în Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi tipuri de asigurați, după cum urmează:
a) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută de Legea nr. 19/2020, cu modificările și completările ulterioare, pentru care se acordă un tratament fiscal diferit de cel al veniturilor din salarii și asimilate salariilor;
b) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XI alin. (1) din OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, suportată din bugetul asigurărilor de șomaj pentru care nu se acordă facilitățile fiscale prevăzute la art. 60, art. 138^1 și art. 154 alin. (1) lit. r) din Codul fiscal;
c) Salariat care beneficiază de indemnizația suplimentară prevăzută la art. XI alin. (11) din OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, suportată de angajator din fondul de salarii pentru care se acordă, după caz, facilitățile fiscale prevăzute la articolele menționate mai sus din Codul fiscal;
d) Persoană fizică ce desfăşoară activităţi în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi institutelor culturale româneşti din străinătate, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) din cap. IV secţiunea a 3-a al anexei nr. IV la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, care nu datorează contribuții sociale obligatorii;
e) Membru cooperator, salariat în baza convenției individuale de muncă, prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XV din OUG 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, dar pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor din salarii și asimilate salariilor prevăzut la art. 78 din Codul fiscal;
f) Persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, în baza contractelor de activitate sportivă, care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XV alin. (2) din OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, suportată din bugetul de stat;
g) Persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, în baza contractelor de activitate sportivă, care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XV alin. (3) din OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, compensatorie, suportată de plătitorul de venit.
4. Introducerea în secțiunea E3 a formularului a unui număr de 6 noi câmpuri cu ajutorul cărora procedura de migrare a informațiilor către CNPP, CNAS, ANOFM și ANPIS se aplică în mod unitar pentru tipurile de asigurați noi untroduse.
5. Introducerea în secțiunea E3 a formularului a unui câmp, pentru declararea stimulentului de risc acordat cadrelor medicale, în baza OUG nr. 43/2020.
6. Modificări de natură tehnică care constau în actualizarea corespunzătoare a anexelor și a instrucțiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declarației.
Fișiere atașate
- Pe acelasi subiect
- Noi formulare ANAF - formulare utilizate în activitatea de inspecție fiscală
- MFP propune modificarea declarației 112, ca urmare a noilor modificări legislative
- Proiect de ordin pentru modificarea declarației 101
- Astăzi, 30 iunie, termen limită pentru depunerea declarației unice
- Cum beneficiezi de bonificațiile acordate prin noua declarație unică - 7 situații distincte
- Declarația unică: 26 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF