Documente necesare pentru inventarierea patrimoniului (modele editabile atașate)
Publicat la 10.12.2019 in Inventarierea patrimoniului
99967 0 comentarii
Toate documentele necesare pentru inventarierea patrimoniului. De la Manualul procedurilor de inventariere până la Registrul inventar. Fișiere editabile atașate, disponibile gratuit.
Inventarierea patrimoniului presupune, pe lângă acțiunile propriu-zise (identificare, numărare, măsurare, confirmare) un set de activități procedurale absolut obligatorii care se concretizează în documente ce vor forma, la sfârșitul procesului, dosarul de inventariere.
Iată mai jos care sunt documentele care nu trebuie să lipsească din dosarul de inventariere pentru îndeplinirea în condiții optime a obligațiilor legale.
Lista documentelor necesare în procesul de inventariere:
Manualul procedurilor de inventariere
În vederea efectuării inventarierii, responsabilii cu gestiunea patrimoniului aprobă proceduri scrise, adaptate specificului activitătii, pe care le aduc la cunostintă comisiilor de inventariere în vederea însușirii regulilor specifice procesului pe care urmează a-l realiza. Aceste proceduri se concretizează într-un manual al procedurilor de inventariere - detalii ...
Decizia de inventariere
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii se efectuează de către comisii de inventariere, numite prin decizie scrisă, emisă de persoanele responsabile cu gestiunea patrimoniului. Decizia privind inventarierea patrimoniului este un document obligatoriu pentru orice astfel de proces - detalii ...
Declarația gestionarului înainte de inventariere
Înainte de începerea operațiunii de inventariere se ia de la gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor o declarație scrisă în care să consemneze anumite aspecte specifice gestiunii pe care o conduce. Declarația se datează și se semnează de către gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor și de către comisia de inventariere. Semnarea declarației de către gestionar se face în fața comisiei de inventariere - detalii ...
Declarație gestionar după inventariere
La sfârșitul procesului de inventariere, pe ultima filă a listei de inventariere, gestionarul trebuie să mentioneze dacă toate bunurile și valorile bănesti din gestiune au fost inventariate și consemnate în listele de inventariere în prezența sa. De asemenea, acesta mentionează dacă are obiecții cu privire la modul de efectuare a inventarierii. În acest caz, comisia de inventariere este obligată să analizeze obiecțiile, iar concluziile la care a ajuns se vor menționa la sfârșitul listelor de inventariere - detalii ...
Proces verbal de inventariere
Procesul verbal de inventariere se întocmește la sfârșitul lucrărilor de inventariere de către comisia de inventariere special creată în acest scop și se înaintează conducerii întreprinderii pentru a decide măsurile care se impun urmare a constatărilor efectuate, înscrise în procesul verbal de inventariere și anexele aferente. - detalii ...
Alte documente necesare:
- Lista de inventariere 14-3-12 - descarcă model;
- Lista de inventariere 14-3-12/a - descarcă model;
- Lista de inventariere 14-3-12/b - descarcă model;
- Scrisoare de confirmare bancară Var. 1 - descarcă model;
- Scrisoare de confirmare bancară Var. 2 - descarcă model;
- Extras de cont (clienți - se utilizează pentru confirmarea creanțelor - sume de încasat de la clienți) - descarcă model;
- Extras de cont (furnizori - se utilizează pentru confirmarea datoriilor - sume de plătit către furnizori) - descarcă model;
- Registru inventar - descarcă model.
Înapoi la pagina principală Inventarierea patrimoniului 2017
- Pe acelasi subiect
- Inventarierea patrimoniului 2019 - tot ce trebuie să știi despre procesul de inventariere
- Inventarierea elementelor de trezorerie
- Inventarierea și evaluarea datoriilor
- Inventarierea și evaluarea creanțelor
- Inventarierea bunurilor care nu aparțin societății
- Inventarierea și evaluarea stocurilor de materii prime, materiale, semifabricate, producției în curs de execuție