Proces verbal de inventariere - model (fișier atașat, editabil)
Publicat la 10.12.2019 in Inventarierea patrimoniului
83772 0 comentarii
Procesul verbal de inventariere se întocmește la sfârșitul lucrărilor de inventariere de către comisia de inventariere special creată în acest scop și se înaintează conducerii întreprinderii pentru a decide măsurile care se impun urmare a constatărilor efectuate, înscrise în procesul verbal de inventariere și anexele aferente.
Model Proces verbal de inventariere - fișier atașat la sfârșitul articolului
Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie să conțină, în principal, următoarele elemente:
- data întocmirii;
- numele și prenumele membrilor comisiei de inventariere;
- numărul și data deciziei de numire a comisiei de inventariere;
- gestiunea inventariată;
- data începerii și terminării operațiunii de inventariere;
- rezultatele inventarierii;
- concluziile și propunerile comisiei cu privire la cauzele plușurilor și ale lipsurilor constatate și la persoanele vinovate, precum și propuneri de măsuri în legătură cu acestea;
- volumul stocurilor depreciate, fără mișcare, cu mișcare lentă, greu vandabile, fără desfacere asigurată și propuneri de măsuri în vederea reintegrării lor în circuitul economic;
- propuneri de scoatere din uz a obiectelor de inventar și declasare sau casare a unor stocuri;
- constatări privind păstrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integrității bunurilor din gestiune, precum și alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
Iată mai jos un model al Procesului verbal de inventariere:
PROCES VERBAL DE INVENTARIERE
Încheiat astăzi _____________
Comisia de inventariere și evaluare, înființată în baza deciziei nr. ____ din ________, compusă din :
Responsabil: ___________________
Membri:___________________, ___________________, ___________________
a efectuat inventarierea elementelor de activ, capitaluri proprii și datorii ale SC ____________________ SRL / SA, luând ca bază listele de evidență din gestiune și contabilitate cu soldurile astfel evidențiate la data de _____________________.
Inventarierea s-a efectuat prin confruntarea datelor înscrise în situațiile analitice și listele de inventariere cu cele din evidența din gestiune și contabilitate prin sortare, așezare, numărare, verificare, măsurare etc.
Au fost inventariate următoarele gestiuni :
- Materii prime;
- Materiale;
- ____________________
- ____________________
Precum și următoarele elemente patrimoniale :
- Capitaluri proprii
- Creanțe
- Datorii
- Conturi la bănci
- ____________________
- ____________________
Inventarierea elementelor patrimoniale s-a desfășurat în perioada : ___________-___________, astfel:
- Gestiunea X: ___________
- Gestiunea Y: ___________
- Alte elemente: ___________
Concluzii și propuneri
În urma inventarierii s-au constatat următoarele:
A. Elementele de activ, capitaluri proprii și datorii care nu au o existentă fizică, materială sunt conforme cu soldurile conturilor din evidențele contabile conform situației analitice din ANEXA NR __.
[Dacă este cazul] Excepție fac elementele patrimoniale prezentate în ANEXA NR. __ pentru care s-au determinat cauzele care și generat diferențele și pentru care s-au luat măsurile propuse în cadrul aceleiași anexe – pentru aceste diferențe s-au propus ajustări.
B. Disponibilitățile bănești (conturi la bănci, cecuri, numerar în casierie, tichete [se adaugă alte elemente dacă este cazul] s-au inventariat conform prevederilor legale, astfel:
Disponibilitățile aflate în conturi la bănci s-au inventariat prin confruntarea soldurilor din extrasele de cont emise de acestea cu cele din evidențele contabile.
- Numerarul în casierie s-a inventariat prin identificare sumelor din casierie și compararea valorii acestora cu evidențele contabile.
- [se adaugă alte elemente, dacă este cazul]
C. Activele necorporale. Soldul activelor necorporale din contabilitate corespund cu valoarea din facturilor reprezentând programe și licențe, conform tabelului ANEXA NR __.
Inventarierea activelor necorporale s-a efectuat prin constatarea existenței acestora. [Unele din aceste active sunt amortizate 100% dar sunt încă în uz.]
[Se propun spre scoatere din gestiune următoarele active necorporale – ANEXA NR. __]
D. Activele corporale deținute de societate au fost inventariate pe categorii, așa cum au fost ele înregistrate în contabilitate, și [corespund / nu corespund] cu soldurile din contabilitate, conform tabelelor din ANEXELE NR __, __, __.
[Se propun spre casare următoarele active corporale – ANEXA NR. __]
E. Obiectele de inventar regăsite în Lista obiectelor de inventar se regăsesc în patrimoniul societății, conform detalierii din ANEXA NR. __.
[Se propun spre casare următoarele obiecte de inventar – ANEXA NR. __]
F. Stocurile societății sunt împărțite pe categorii, astfel :
- materii prime;
- materiale;
- mărfuri;
- ____________;
- ____________;
Inventarierea stocurilor s-a efectuat prin compararea datelor constatate faptic în gestiunea fizică și înscrise în listele de inventar din ANEXELE NR. __, __, __, cu cele din evidența din gestiune și contabilitate .
S-au constatat următoarele diferențe pentru care se fac propunerile regăsite în anexele specifice:
- un plus în gestiunea __________ conform tabelului ANEXA NR. __
- un plus în gestiunea __________ conform tabelului ANEXA NR. __
Stocuri care se compensează:
Pentru următoarele gestiuni s-au identificat diferențe între produse de aceeași natură pentru care se propun următoarele compensări:
- Pentru gestiunea _____________ se fac compensările propuse în ANEXA NR. __;
- Pentru gestiunea _____________ se fac compensările propuse în ANEXA NR. __;
G. Creanțe
Creanțele societății s-au verificat prin confirmarea cu terții, prin verificarea fișelor de plătitor și a altor documente care reprezintă confirmare de sold, conform ANEXEI NR. __;
H. Datorii
Datoriile societății s-au verificat prin confirmarea cu terții, prin verificarea fișelor de plătitor și a altor documente care reprezintă confirmare de sold, conform ANEXEI NR. __;
Evaluarea elementelor patrimoniale s-a făcut la nivelul valorii actuale, denumită valoare de inventar ținându-se seama de utilitatea bunului , starea acestuia și de prețul pieței funcție de gardul de uzură și caracteristici.
Aceste concluzii și propuneri vor fi înaintate spre aprobare conducerii societății pentru a se lua decizia finală.
Drept pentru care s-a întocmit prezentul proces verbal.
Comisia de inventariere:
Responsabil: ___________________
Membri:___________________, ___________________, ___________________
Data: __________
Fișiere atașate:
Model proces verbal de inventariere (fișier .doc, editabil)
- Pe acelasi subiect
- Inventarierea patrimoniului 2019 - tot ce trebuie să știi despre procesul de inventariere
- Inventarierea elementelor de trezorerie
- Inventarierea și evaluarea datoriilor
- Inventarierea și evaluarea creanțelor
- Inventarierea bunurilor care nu aparțin societății
- Inventarierea și evaluarea stocurilor de materii prime, materiale, semifabricate, producției în curs de execuție