Totodată, informațiile cu privire la evidența creanțelor fiscale au fost incluse în categoria documentelor ce pot face obiectul comunicării prin Spațiul Privat Virtual, iar contribuabilii care depun Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice în format hârtie vor avea posibilitatea de a verifica, corectitudinea prelucrării de către organul fiscal a acesteia.

 

Pentru o mai bună transparență, termenele de păstrare pentru documentele emise de către MFP/ANAF și comunicate prin SPV au fost majorate până la maxim 100 de zile în cazul „Certificatului de atestare fiscală” şi a „Adeverinței de venit” (termenele de păstrare au fost cuprinse distinct în Anexa nr.1 la Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2894/2019).

 

În vederea facilitării accesului la serviciul Spațiul Privat Virtual a fost eliminată verificarea la ghișeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate. În același timp s-a creat posibilitatea identificării în străinătate, la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României, a persoanelor fizice în scopul înregistrării acestora ca utilizatori ai serviciului “Spațiul Privat Virtual” (SPV).