Platformă specială dedicată transmiterii documentelor pentru șomajul tehnic
Publicat la 02.04.2020 in Noutati diverse
10950 0 comentarii
Platforma Aici.gov.ro are ca primă funcționalitate acordarea posibilității companiilor de a-și depune în mod electronic documentația necesară pentru acordarea șomajului tehnic.
Prin intermediul platformei, angajatorul va interacționa online cu Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Munca (AJOFM), în funcție de județul în care are sediul social.
GHID PENTRU DEPUNEREA SOLICITĂRILOR DE ȘOMAJ TEHNIC
1. ACCESAREA PAGINII WEB
Se accesează pagina aici.gov.ro
2. SELECTAREA PROCEDURII
Se selectează din lista de valori procedura pentru care se inițiază solicitarea-Procedura acordare șomaj tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020
3 SELECTAREA INSTITUȚIEI
Ca și în cazul procedurii, instituția eliberatoare se selectează din lista de valori afișată-se selectează Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă aferentă județului în care își are sediul angajatorul.
4. COMPLETAREA INFORMAȚIILOR PENTRU ÎNREGISTRARE
Prenumele și numele solicitantului / Numele firmei / Adresa e-mail a solicitantului
5. ÎNCĂRCAREA DOCUMENTELOR
Documentele obligatorii sunt afișate pe pagină. Formularele se descărcă, se completează și se semnează digital, după care se încarcă individual în secțiunea “Incarca” din dreptul fiecărui tip de document;
6. FINALIZAREA ȘI TRANSMITEREA SOLICITĂRII
Solicitarea se finalizează prin trimiterea documentelor către instituția AJOFM selectată. Cererea angajatorului este identificată printr-un număr unic de înregistrare. În urma trimiterii solicitării, atât angajatorul, cât și un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de înștiințare.
Odată ce este soluționată cererea, angajatorul primește un e-mail cu documentul de răspuns semnat electronic în prealabil de către funcționarul public al AJOFM.
7. Situația în care sunt necesare documente suplimentare
Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail în privința încărcării unor documente suplimentare sau reîncărcarea documentelor transmise anterior, în situația în care reprezentanții Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă corespunzătoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.
E-mail-ul conține un link care îl direcționează pe angajator către o pagină web (platformă Aurachain). Pentru a putea avea acces la informații, odată cu accesarea link-ului angajatorul primește un cod unic de autentificare pe e-mail, urmând să fie introdus în secțiunea Access Code din cadrul platformei.
Angajatorul încarcă, pe rând, documentele adiționale solicitate de AJOFM și confirmă completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea opțiunii “Transmite Documente” și “Submit” ca și decizie finală.
Odată ce solicitarea este soluționată, angajatorul primește pe e-mail documentul de răspuns.
Mai multe informații despre utilizare platformei găsiți în ghidul special conceput în acest sens.
Pentru acces platforma, aici.gov.ro
- Pe acelasi subiect
- E-Transport - Condiții pentru raportare și obținerea codului UIT (sinteză criterii)
- Eliberarea, online, a documentului portabil A1 pentru lucrătorii detașați în spațiul comunitar
- 10 măsuri recente cu impact asupra firmelor și angajaților acestora
- Adeverință angajator pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Declarație pe propria răspundere pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Guvernul a aprobat eșalonarea datoriilor restante de la declanșarea stării de urgență și a prelungit termenele pentru executări și accesorii