Programare online ANAF - un nou serviciu electronic, la dispoziția contribuabililor
Publicat la 25.08.2020 in Noutati diverse
5844 0 comentarii
Programare online ANAF: MFP programa ANAF au colaborat la dezvoltarea și implementarea unui nou serviciu electronic, Programarea online, prin intermediul căruia contribuabilii se și pot online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal.
Programări online ANAF
Serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziția 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât și pentru identificarea vizuală on-line în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual. De asemenea, serviciul este disponibil și în Spațiul Privat Virtual.
Pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galați, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia.
Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa on-line la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice și la Administrațiile Sectoarelor 1 – 6 ale Finanțelor Publice.
Condițiile întâlnirii cu inspectorii fiscali, în urma programării online
Contribuabilii, în funcție de problematică fiscală, vor fi primiți de funcționari fiscali în funcție de domeniul selectat, personal care aparține următoarelor structuri din cadrul unităților fiscale:
- declarații fiscale persoane fizice;
- declarații fiscale persoane juridice;
- evidența pe plătitor persoane fizice;
- evidența pe plătitor persoane juridice;
- avize și autorizații (case de marcat);
- executare silită persoane fizice;
- executare silită persoane juridice;
- cazier fiscal;
- asistentă contribuabili;
- evitarea dublei impuneri.
Serviciul de programare online este pus la dispoziția contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluționare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.
În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceștia vor fi preluați în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).
Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operațiunea de termometrizare și doar dacă aceștia poartă mască de protecție (care să acopere gura și nasul). În situația în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiții vor fi informați că întâlnirea se anulează și că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condițiilor mai sus menționate.
Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori și personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecărui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieșire dedicate acestor spații, precum și montarea de indicatoare privind păstrarea distanței de doi metri.
Ministerul Finanțelor Publice urmărește dezvoltarea unui parteneriat corect între Agenția Națională de Administrare Fiscală și contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne și accesibile. În acest context, MFP, prin CNIF, și ANAF colaborează permanent pentru a implementa servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată ale contribuabililor.
Sursa: ANAF
- Pe acelasi subiect
- E-Transport - Condiții pentru raportare și obținerea codului UIT (sinteză criterii)
- Eliberarea, online, a documentului portabil A1 pentru lucrătorii detașați în spațiul comunitar
- 10 măsuri recente cu impact asupra firmelor și angajaților acestora
- Adeverință angajator pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Declarație pe propria răspundere pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Guvernul a aprobat eșalonarea datoriilor restante de la declanșarea stării de urgență și a prelungit termenele pentru executări și accesorii