ANAF va dezvolta serviciul de programări on-line pentru întâlnirea cu contribuabilii
Publicat la 04.11.2019 in Noutati diverse
1156 0 comentarii
Programările contribuabililor pentru asistență oferită de ANAF ar urma să se facă printr-un serviciu disponibil On-Line, arată ANAF într-în bilanț semestrial publicat pe site-ul propriu.
Astfel, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, va fi dezvoltat serviciul „Programări on-line”. Acest serviciu va oferi contribuabililor posibilitatea de a alege data și ora la care doresc să se prezinte la sediul unității fiscale,comunicând în același timp și motivul pentru care se solicită programarea. Aplicația ce deservește serviciul de programări on-line se află în prezent în faza de testare.
ANAF arată astfel că-și continuă procesul de îmbunătățire a relației cu contribuabilii.
Printre măsurile luate în privința acestui aspect, ANAF mai enumeră:
- în cadrul secțiunii de asistentă a contribuabililor au fost publicate materiale informative precum: anunțuri privind calendarul fiscal, formulare fiscale, norme de venit utilizate pentru impunerea veniturilor din activități agricole, prețurile medii agricole, ghiduri, broșuri și prezentări ale modului de completare a declarațiilor fiscale, etc.
- au fost publicate, în SPV, 22 de Buletine informative fiscale ce cuprind actele normative cu incidentă în materie fiscală, prin care sunt puse la dispoziția contribuabililor informații cu caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor fiscale.
- au fost afișate, pe site informații de mare interes pentru contribuabili iar în secțiunea Noutăți au fost publicate anunțuri referitoare la legislația fiscală, precum și la întâlnirile organizate de organele fiscale teritoriale.
- pentru a oferi suport și îndrumare contribuabililor în ceea ce privește aplicarea legislației fiscale în domeniul impozitelor și taxelor, îndeplinirii obligațiilor fiscale sau comunicării unor acte administrative a fost elaborat Catalogul serviciilor livrate contribuabililor", care este publicat în cadrul secțiunii "Servicii oferite de ANAF" de pe pagina de internet a ANAF.
- conceptul de ghișeu unic a fost implementat în cadrul unui număr de 78 unități fiscale, pentru majoritatea celorlalte unități această acțiune fiind în curs de implementare.
- a fost introdus standardul de oferire a serviciilor de maximum o oră de la solicitarea bonului de ordine la sediile unităților fiscale;
- s-a asigurat îndrumarea contribuabililor cu privire la obligațiile de declarare și de plată a obligațiilor fiscale, prin elaborarea de materiale informative ce vin în sprijinul acestora, precum și cu privire la serviciile oferite de ANAF. Organele fiscale teritoriale au organizat 735 de întâlniri cu contribuabilii la care au luat parte 14.435 de contribuabili. Dintre acestea, un număr de 104 de întâlniri au fost organizate împreună cu CECCAR în cadrul cărora s-au dezbătut diverse teme în domeniul fiscal și un număr de 45 de întâlniri au fost organizate în colaborare cu alte instituții și organisme profesionale.
- Pe acelasi subiect
- E-Transport - Condiții pentru raportare și obținerea codului UIT (sinteză criterii)
- Eliberarea, online, a documentului portabil A1 pentru lucrătorii detașați în spațiul comunitar
- 10 măsuri recente cu impact asupra firmelor și angajaților acestora
- Adeverință angajator pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Declarație pe propria răspundere pentru deplasarea în afara locuinței, în intervalul orar 23:00 - 05:00
- Guvernul a aprobat eșalonarea datoriilor restante de la declanșarea stării de urgență și a prelungit termenele pentru executări și accesorii