Acte necesare pentru înregistrarea ca șomer cu sau fără indemnizație
Publicat la 16.04.2020 in Resurse diverse
7415 0 comentarii
Actele necesare pentru șomaj (înregistrarea ca șomer) depind în funcție de tipul de șomer (cu sau fără indemnizație) sau de calitatea viitorului șomer (provine din muncă, este pensionar, absolvent).
ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA CA ȘOMER FĂRĂ INDEMNIZAȚIE
Actele necesare pentru înregistrarea ca șomer fără indemnizație sunt:
a) actul de identitate;
b) actele de studii și de calificare;
c) curriculum vitae, întocmit conform modelului comun aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;
d) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricții medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricții medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11.
ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA CA ȘOMER BENEFICIAR DE INDEMNIZAȚIE DE ȘOMAJ
Actele necesare pentru înregistrarea ca șomer beneficiar de indemnizație de șomaj:
(1) Cererea va fi completată de persoana în căutarea unui loc de muncă sau de funcționarul public al agenției locale pentru ocuparea forței de muncă și va purta semnătura olografă a persoanei în căutarea unui loc de muncă.
(2) Cererea va fi însoțită de următoarele documente:
a) actul de identitate, în original;
b) actele de studii și de calificare, în original;
c) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricții medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricții medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1^1;
(4) În afara documentelor prevăzute la alin. (3), care urmează să fie prezentate de toate categoriile de solicitanți de indemnizație de șomaj, cererea pentru acordarea indemnizației de șomaj va fi însoțită, după caz, și de următoarele documente:
A. Acte necesare șomaj în cazul persoanelor provenite din muncă:
a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002;
b) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă prin care instanța competentă potrivit legii a dispus reintegrarea în muncă, atunci când reintegrarea nu mai este posibilă la unitatea la care persoana a fost încadrată în muncă anterior, din cauza încetării definitive a activității, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
c) adeverință de la unitatea care a preluat patrimoniul unității în care persoana a fost încadrată anterior, din care să rezulte că reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza desființării postului;
B. Acte necesare șomaj în cazul pensionarilor de invaliditate care își redobândesc capacitatea de muncă:
a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002;
b) decizia de revizuire medicală, în original, emisă de medicul expert al asigurărilor sociale, din care să rezulte redobândirea capacității de muncă;
c) adeverință de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, după caz, din care să rezulte că reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior;
C. Acte necesare șomaj în cazul persoanelor ale căror raporturi de muncă sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora:
a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002;
b) act din care să rezulte data încetării motivului pentru care au fost suspendate raporturile de muncă sau de serviciu;
D. Acte necesare șomaj în cazul absolvenților instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale:
a) actul de absolvire a formei respective de învățământ, în original;
b) adeverință eliberată de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, prin care se certifică data înregistrării persoanei în evidențele proprii, în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrare în muncă la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, acreditat sau notificat conform legii;
E. Acte necesare șomaj în cazul absolvenților școlilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale: actul de absolvire a școlii speciale pentru persoane cu handicap, în original.
Sursa: ANOFM
- Pe acelasi subiect
- Examen consultant fiscal 2019: dată examen, perioadă înscriere, bibliografie
- Adeverință salariat - model (fișier editabil, atașat)
- Examen de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent: București, 4 noiembrie 2017
- "Due diligence" (pentru operatorii care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn)