Examen consultant fiscal 2019: dată examen, perioadă înscriere, bibliografie
Publicat la 14.10.2019 in Resurse diverse
1481 0 comentarii
Camera Consultanților Fiscali organizează examen de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent în București, în data de 2 noiembrie 2019.
Înscrierile la examen se fac în perioada 30 septembrie 2019 – 18 octombrie 2019 pe site-ul www.ccfiscali.ro, iar dosarele se depun – în aceeași perioadă - direct sau se transmit, prin servicii poștale cu confirmare de primire, la adresa str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, București - Cod Poștal 011472.
Confirmarea înscrierii, numărul de înregistrare și modul de soluționare a cererii de înscriere, se fac prin afișare pe site-ul CCF, numai după primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru înscriere și înregistrarea acestuia.
Înscrierea pentru examenul de consultant fiscal:
Potrivit art. 4 alin. (1) din OG nr.71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanța fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, candidații la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a) să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;
b) să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități:
b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale;
b2) administrare fiscală;
b3) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;
b4) activitate financiar-contabilă;
b5) activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice;
b6) activitate de consultant fiscal asistent;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la lit. b);
d) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.
Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:
a) cererea de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal (click aici);
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare în copie legalizată, precum și copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
d) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverință medicală eliberată de medicul de familie sau de instituția medicală la care este înregistrat;
i) documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei - conform Hotărârii Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali 1/2019). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanților Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 - IBAN RO91RNCB0075119726870001;
j) trei fotografii 2/3 cm.
Înscrierea pentru examenul de consultant fiscal asistent:
Potrivit art. 4 alin. (2) din OG nr.71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, cu modificările și completările ulterioare, candidații la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal asistent trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a) sa aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege;
b) să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;
d) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
e) să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.
Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:
a) cererea de înscriere la examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent (click aici);
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare în copie legalizată, precum și copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
d) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverință medicală eliberată de medicul de familie sau de instituția medicală la care este înregistrat;
i) documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei - conform Hotărârii Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali 1/2019). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanților Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 - IBAN RO91RNCB0075119726870001;
j)trei fotografii 2/3 cm;
Informații suplimentare se pot obține la tel.021/3110966.
- Pe acelasi subiect
- Acte necesare pentru înregistrarea ca șomer cu sau fără indemnizație
- Adeverință salariat - model (fișier editabil, atașat)
- Examen de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent: București, 4 noiembrie 2017
- "Due diligence" (pentru operatorii care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn)