Angajatorii care își reiau activitatea trebuie să ia toate măsurile de prevenire și protecție în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă
Publicat la 07.05.2020 in Sanatatea si securitatea in munca
1661 0 comentarii
ITM Arad reamintește, în cadrul unui comunicat de presă, că angajatorii care își reiau activitatea în această perioadă au obligația de a lua toate măsurile de prevenire și protecție în ceea ce privește securitatea și sănătatea în muncă. Comunicatul enumeră, de asemenea, obligațiile angajaților în același context.
Astfel, potrivit comunicatului intitulat COVID-19: Înapoi la locul de muncă în condiții de siguranță și sănătate, criza provocată de pericolul infectării cu noul coronavirus COVID 19 impune aplicarea unor măsuri de prevenție adecvate, care să faciliteze reluarea activității în condiții de siguranță și sănătate și totodată să elimine posibilitatea de îmbolnăvire.
Recomandări pentru angajatori:
- să conceapă un plan de reluare a activității, cu accent pe evaluarea riscurilor precum și pe stabilirea unui set de măsuri care să conducă la eliminarea acestor riscuri;
- planul de reluare a activității și în special măsurile necesar a fi întreprinse, să fie stabilite împreună cu furnizorul de servicii de medicina muncii precum și cu consultantul în materie de securitate și sănătate;
- angajatorii vor informa și instrui lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul Coronavirus, ținând seama inclusiv de hotărârile adoptate de autoritățile locale, asigurând echipamente individuale de lucru și de protecție (măști de protecție, mănuși de protecție) monitorizând totodată corecta utilizarea a acestora;
- împreună cu medicul de medicina muncii, vor fi stabilite măsuri igienico-sanitare, instrucțiuni proprii care să vizeze asigurarea unei igiene permanente, (prin folosirea materialelor igienico-sanitare puse la dispoziția lucrătorilor), precum și efectuarea de controale medicale periodice;
- se va reorganiza activitatea la locul de muncă, astfel încât să se limiteze contactul între lucrători sau dintre aceștia și alte persoane, evitându-se staționarea în zonele în care se află mai mulți lucrători, cum a fi spațiile amenajate pentru fumat, pe holuri sau în locurile de servit masa;
- să acorde o atenție sporită lucrătorilor expuși unui risc crescut, persoanelor în vârstă, celor care suferă de afecțiuni cronice, lucrătoarelor gravide, întrucât acestea reprezintă categorii vulnerabile la anxietate și stres.
- să informeze personalul cu privire la măsurile luate. Printr-o informare corectă cu privire la măsurile luate pentru eliminarea riscului infectării cu COVID 19, pot fi diminuate și motivele de îngrijorare, fapt ce va genera stare de normalitate la locul de muncă, influențând pozitiv desfășurarea activității.
Obligații angajați:
- să-și însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă precum și măsurile de aplicare a acestora, instrucțiunile elaborate de angajatori, în funcție de specificul muncii prestate;
- să utilizeze corect echipamentul individual de lucru și de protecție primit de la angajator și să păstreze curățenia și igiena acestora, conform instrucțiunilor primite;
- să păstreze distanța față de alți lucrători sau persoane, conform instrucțiunilor angajatorului, inclusiv în vestiare, toalete, săli de duș, locuri de luat masa, mijloace de transport;
- să evite contactul cu persoane care suferă de infecții respiratorii acute;
- să comunice în cel mai scurt timp angajatorului sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție;
Sursa: ITM Arad
- Pe acelasi subiect
- Webinar gratuit SSM, organizat de Inspecția Muncii - astăzi, ora 10:00
- Măsuri de protecție a lucrătorilor pe timp de caniculă
- Activitatea în birourile cu spații comune în sistem deschis (open space)
- Individualizarea programului de muncă - prevederi legale
- Obligațiile angajaților pe durata stării de alertă
- Obligațiile angajatorilor pe durata stării de alertă