Situații financiare interimare întocmite cu scopul repartizării de dividende în timpul anului
Publicat la 18.09.2018 in Situatii financiare
6897 0 comentarii
Întocmirea de situații financiare interimare este una dintre obligațiile pe care trebuie să le respecte societățile care acordă dividende interimare. Acestea trebuie întocmite ori de câte ori se optează pentru repartizarea trimestrială a dividendelor.
Update: Situații financiare interimare: ANAF a publicat formularele .pdf
Citește și:
Situațiile financiare interimare - obligatorii în cazul distribuirii de dividende în cursul anului
Situațiile financiare interimare, invocate prin legea 163 / 2018, prin care se dă posibilitatea acordării de dividende trimestrial au fost reglementate pentru prima dată în Ordinul nr. 3067/2018 pentru completarea unor reglementări contabile.
Potrivit acestuia, entitățile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestrială de dividende, întocmesc situații financiare interimare formate din bilanț și contul de profit și pierdere. Aceste componente au aceeași structură cu cea aplicabilă situațiilor financiare anuale. Veniturile și cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la începutul exercițiului financiar până la finele trimestrului pentru care entitatea a optat să repartizeze dividende.
Situațiile financiare interimare se întocmesc utilizând politicile contabile aplicate de entitate la data întocmirii acestora. Situațiile financiare interimare sunt însoțite de politicile contabile semnificative.
Situații financiare interimare - reguli de întocmire și prezentare
Iată câteva reguli care trebuie respectate la întocmirea situațiilor financiare:
- situațiile financiare interimare reprezintă situații financiare cu scop special, fiind destinate repartizării de dividende în cursul exercițiului financiar;
- în vederea întocmirii situațiilor financiare interimare se procedează la efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii și a evaluării acestor elemente. Rezultatele inventarierii și ale evaluării efectuate cu această ocazie se înregistrează în contabilitatea entității, potrivit reglementărilor contabile aplicabile.
- situațiile financiare interimare se întocmesc pe baza balanței de verificare în care sunt cuprinse rezultatele inventarierii.
- situațiile financiare interimare se întocmesc în limba română și în monedă națională.
- situațiile financiare interimare sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând:
- numele și prenumele persoanei care le-a întocmit, înscrise în clar;
- calitatea acesteia (director economic, contabil-șef sau altă persoană desemnată prin decizie scrisă de administrator, persoană autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România);
- numărul de înregistrare în organismul profesional, dacă este cazul.
Situațiile financiare interimare se depun la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de către adunarea generală a acționarilor/asociaților.
Sursa: Ordinul nr. 3067/2018 pentru completarea unor reglementări contabi
- Pe acelasi subiect
- Termenul pentru depunerea situațiilor financiare la 31.12.2019 a fost amânat - OUG 48 /2020
- MFP propune amânarea termenelor pentru depunerea situațiilor financiare
- UPDATE: Declarația de inactivitate pentru anul 2019: model formular 2020, update astăzi pe site ANAF
- Termen depunere situații financiare (bilanț) 2019
- Situații financiare la 31.12.2019: a fost publicat Ordinul 3.781/2019 referitor la situațiile financiare la 31.12.2019
- Situații financiare 2018 - MFP a publicat ordinul privind întocmirea și depunerea acestora