Acest site foloseste cookie-uri. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea cookie-urilor. Click aici pentru a citi Politica de utilizare a cookie-urilor.
Anularea obligațiilor accesorii a fost aprobată și de ANOFM, pentru creanțele bugetare proprii provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 - Legea șomajului. Este vorba despre creanțele administrate prin intermediul AJOFM/AMOFM și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA).
Notificarea în vederea anulării obligațiilor de plată accesorii prezintă o serie de avantaje dacă este depusă la organul fiscal, se arată într-un comunicat al AJFP Vrancea.
ANAF a publicat recent formularul D2 care include atât CEREREA de anulare a obligațiilor de plată accesorii cât și NOTIFICAREA privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilități fiscale.
Anularea accesoriilor este posibilă și pentru sumele declarate suplimentar, ulterior, prin declarație rectificativă, inclusiv prin regularizările de TVA colectată inclusă în rândurile de regularizări.
Un proiect de lege adoptat tacit de Senat propune anularea obligațiilor de plată reprezentând CASS pentru perioada 1 ianuarie 2014 și 31 decembrie 2017. Dacă ar fi adoptat, sumele neachitate în contul CASS nu se vor mai datora, iar cele achitate se vor putea recupera.
Vă prezentăm mai jos un model de CERERE DE ANULARE a obligațiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale așa cum a fost inclus în Ordinul nr. 3126/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii.
Vă prezentăm mai jos un model de NOTIFICARE privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit Ordonanței Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale așa cum a fost inclus în Ordinul nr. 3126/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii.
Anularea obligațiilor accesorii prevăzută de OG 6 / 2019 privind instituirea unor facilități fiscale devine aplicabilă odată cu publicarea, vineri, a procedurii de anulare a obligațiilor fiscale accesorii Ordinul nr. 3126/2019 (MOF 786/27.09.2019).
Ministerul Finanțelor Publice a elaborat procedura pentru anularea obligațiilor accesorii aferente obligațiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Astfel contribuabilii vor putea solicita facilitățile fiscale reglementate în Ordonanța Guvernului 6/2019 până la 16 decembrie 2019.