Acest site foloseste cookie-uri. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea cookie-urilor. Click aici pentru a citi Politica de utilizare a cookie-urilor.
Termenul pentru depunerea situațiilor financiare (bilanțurilor) la 31.12.2019 a fost amânat de către Guvern printr-o ordonanță de urgență (OUG 48/2020 privind unele măsuri financiar-fiscale), noul termen, astfel stabilit, fiind 31 iulie 2020, inclusiv.
Taxa pe valoarea adăugată solicitată la rambursare va fi plătită contribuabililor, urmând ca verificarea fiscală să se facă ulterior rambursării. Măsura, prevăzută în OUG 48/2020, se va aplica în perioada stării de urgență și timp de 30 zile de la data încetării acesteia.
Pentru sumele suportate de stat, respectiv șomajul tehnic și indemnizația pentru zile libere acordate părinților, Guvernul a stabilit ca nu se aplică facilitățile fiscale în vigoare. Prevederea a fost introdusă prin OUG 48/2020.
Impozitul specific pentru anul 2020 va fi diminuat direct proporțional cu numărul de zile în care societățile care îl datorează și-au întrerupt activitatea total sau parțial, dar numai în limitele perioadei stării de urgență.
Ordonanța de urgență nr. 48/2020 privind unele măsuri financiar - fiscale a fost publicată în Monitorul Oficial înainte de Paște. Iată, mai jos, principalele modificări pe care le aduce OUG 48 / 2020.