Plata taxei pe valoarea adăugată solicitată la rambursare se face acum, cu control ulterior
Publicat la 21.04.2020 in Taxa pe valoarea adaugata - diverse
1945 0 comentarii
Taxa pe valoarea adăugată solicitată la rambursare va fi plătită contribuabililor, urmând ca verificarea fiscală să se facă ulterior rambursării. Măsura, prevăzută în OUG 48/2020, se va aplica în perioada stării de urgență și timp de 30 zile de la data încetării acesteia.
Astfel, potrivit actului normativ,
Prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Codul de procedură fiscală, taxa pe valoarea adăugată solicitată la rambursare prin deconturile cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, depuse în cadrul termenului legal de depunere, se rambursează de organul fiscal central, cu efectuarea, ulterior, a inspecției fiscale.
Prevederile privind rambursarea, cu control ulterior, a taxei pe valoarea adaugata nu se aplica:
a) deconturilor cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare pentru care, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, a fost începută inspecția fiscală în vederea soluționării acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliți potrivit Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.609/2016 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili și de contribuabilii mijlocii stabiliți potrivit Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.610/2016 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificările ulterioare, care se soluționează după efectuarea inspecției fiscale anticipate, în cazul în care:
(i) contribuabilul are înscrise în cazierul fiscal fapte care sunt sancționate ca infracțiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informațiilor deținute, constată că există riscul unei rambursări necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declanșată procedura de lichidare voluntară sau a fost deschisă procedura de insolvență, cu excepția celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, în condițiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, depuse de alți contribuabili decât cei prevăzuți la lit. b), care se soluționează după efectuarea inspecției fiscale anticipate, în cazul în care:
(i) contribuabilul are înscrise în cazierul fiscal fapte care sunt sancționate ca infracțiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informațiilor deținute, constată că există riscul unei rambursări necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declanșată procedura de lichidare voluntară sau a fost deschisă procedura de insolvență, cu excepția celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, în condițiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, după înregistrarea în scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
Pentru sumele astfel rambursate, inspecția fiscală ulterioară se decide în baza unei analize de risc.
- Pe acelasi subiect
- Înregistrarea în scopuri de TVA a societăților cu sediul activității economice în România
- Scutirea de taxe la import și exonerarea de TVA la importuri
- Proiect de lege adoptat de Senat: TVA, 16% începând cu 1 ianuarie 2020. Pentru alimente, TVA-ul este propus să scadă la 5%
- Mâine, termen pentru depunerea declarației pentru scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA
- Update: Cota de TVA pentru servicii turistice, de restaurant și catering, redusă la 5% din 1 Noiembrie 2018