Registrul electronic de evidență a zilierilor - comunicat ITM
Publicat la 16.01.2020 in Zilieri
8078 0 comentarii
Inspecția Muncii lansează aplicația mobilă denumită „Inspecția Muncii”, ca instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfășoară. Această aplicație va reprezenta Registrul electronic de evidență a zilierilor.
Ca urmare a înființării, începând cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidență a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidența zilierilor, Inspecția Muncii pune la dispoziția beneficiarilor o aplicație mobilă, care va putea fi utilizată de către toți angajatorii care folosesc ca forță de muncă zilieri, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Precizăm că beneficiarul/utilizatorul are obligația să înființeze, să completeze și să transmită Registrul electronic de evidentă a zilierilor conform metodologiei și modelului ce urmează a fi stabilite în termenul legal prevăzut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii și protecției sociale, să înregistreze, în Registrul electronic de evidență a zilierilor, toți zilierii cu care exercită activități cu caracter ocazional, să transmită registrul electronic, zilnic, înainte de începerea activității de către fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu beneficiarul.
Toate informațiile necesare unui utilizator al aplicației mobile „Inspecția Muncii” se vor putea obține accesând site-ul Inspecției Muncii, www.inspectiamuncii.ro.
De asemenea, recomandăm tuturor utilizatorilor acestei aplicații să parcurgă, în întregime, Manualul de utilizare precum și Termenii și Condițiile de utilizare a aplicației.
„Inspecția Muncii este o aplicație modernă, ușor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor și va reprezenta singura modalitate legală de înregistrare a activităților prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât și al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecția legii. Totodată, țin să mulțumesc public echipei de lucru care, prin mult efort și tenacitate, a făcut posibilă realizarea acestei prime aplicații mobile din administrația publică centrală.”
Sursa: ITM Alba
- Pe acelasi subiect
- Documente necesare pentru obținerea numelui / parolei pentru Registrul zilierilor
- Ce date se completează în Registrul electronic de evidență a zilierilor. Cum și când se transmite
- Cum se schimbă parola pentru Registrul electronic de evidență a zilierilor
- Cum se obține parola pentru Registrul electronic de evidență a zilierilor
- Verificări la beneficiarii care prestează muncă necalificată cu zilieri - ce au verificat inspectorii
- Au fost aprobate documentele pentru decontarea sumelor reprezentând sprijin pentru zilieri